„Kedves Naplóm!” címen megjelent a 2020-as Kreatív Alkotói Pályázat

Gyakorolj velünk – Számsorozat

Játékajánló – Agytorna

Ajánló – Magyarország Csodái – Tanúhegyek

Ajánló – Virtuális zenei országjárás ősszel is

Ajánló – Magyarország Csodái – Tisza-tó

Ajánló – Debrecen és térsége kiadvány

Ajánló – Pásztorművesség nyomában online játék

OKTÓBER 23. – A SZABADSÁG NAPJA

 

Ajánló – „Találkozzunk az Országos Kéktúrán!”

 

Ajánló – Istenke bicskája – Benedek Elek ismeretlen élete

Játékos kalandozás a Magyar Népi Iparművészeti Múzeumban online

Ajánló – Istenke bicskája – Benedek Elek ismeretlen élete

Ajánló – Kerámiák nyomában – műtárgynyomozó sorozat online játék

Ajánló – Tokaj és Nyíregyháza turisztikai kiadvány

Magyarország Csodái – Lillafüred

Ajánló – E-kerékpárokon fedezhetjük fel hazánk nemzeti parkjait

Ajánló – Október 23-án ingyenesen látogatható 10 műemlék épület

Hagyományőrzés és az Erzsébet Táborok

Ajánló – Magyar Nemzeti Múzeum – Páncélsimogató

Mozgásos Erzsébet Táborok

JÁTÉK – Háromfejű sárkány

Játékajánló – Fuss, ha tudod

Ajánló – Ismerjük meg a régi mesterségeket

Hungarikum – A magyar tanya

Játékajánló – Fej vagy írás?

Gyakorolj velünk – Egyjegyű számok összeadása

Erzsébet-táborok Kreatív Kalauz 1. rész – Decoupage technika

Játékajánló – Amerikából jöttünk

Honnan ered a mondás: Savanyú a szőlő?

Gyakorolj velünk – Szorzótábla

Játékajánló – Alszik a város

Ajánló pedagógusoknak – Ingyenes szakmai látogatások a Csodák Palotájában

Programajánló – Kora őszi családi programok: Örökség Műhely Foglalkozások a Szentendrei Skanzenben

Játékajánló – Indián labdapassz

Színező – Séta az erdőben

Hungarikum – Hévízi-tó és a tradicionális hévízi gyógyászat

Erzsébet Táborok – JÁTÉK – Lakberendező

Játékajánló – Életút-térkép

Irány a fagyizó – játékos feladatlap

Kreatív Kalauz – Kézműves technikák érthetően

Játékajánló – A mi házunk

Programajánló – Duna-Ipoly Nemzeti Park

Programajánló – Fővárosi Nagycirkusz: Tündértánc – Nővarázs

Játékajánló – Testrész művészet

Ajánló – csalad.hu – Rakjunk rendet az emlékeinkben!

Játékajánló – Ne nevess

Ajánló – Mátra-Bükk desztinációs kiadvány

Hungarikum – A klasszikus magyar szablyavívás hagyománya

Játékajánló – Dobd be a közösbe

Ajánló – csalad.hu – Naponta három marék zöldség, gyümölcs

Ajánló – Magyar Nemzeti Múzeum – Családi nap (Kincskereső)

Játékajánló – Expedíció

Ajánló – csalad.hu – „Ittál eleget?” – Folyadékpótlás gyermekkorban

Hungarikum – Zsolnay porcelán és kerámia

Játékajánló – Beszélgetés számokkal

Hungarikum – Magyar pásztor- és vadászkutya-fajták

Programajánló – Hagyományok Háza – Aprók tánca

Játékajánló – Kalóz kincse

Programajánló – 10.10. Gryllus Vilmos koncertje – Ősz szele zümmög…

Ajánló – Folytasd a kalandozást itthon, ősszel is!

Ajánló – Maros Művészegyüttes: Mátyás király álruhái

Ajánló – Magyar Nemzeti Múzeum – Ezüstbe zárt üzenetek

HUNGARIKUM – SZŐREGI RÓZSATŐ

Játékajánló – Fénymásolólánc

Gyakorolj velünk – Kisebb, nagyobb, egyenlő

Színező – Gyűjtsünk falevelet

Hungarikum – Dobostorta

Játékajánló – Kire hasonlítok?

Ajánló – Értsen a gyerek nyelvén – Gyerekek a digitális térben – útmutatás felnőtteknek

Gyakorolj velünk – Összeadás (1-10-ig)

Játékajánló – Halandzsa

Milyen vagyok? – Játékos feladatlap

Játékajánló – Főszereplő

Nyáridéző – Néptánctábor a hajdúböszörményi Napközi Erzsébet-táborban

Játékajánló – Színes testrészek

Gyakorolj velünk – Óra

Programajánló – Múzeumok őszi fesztiválja

Játékajánló – Mindenki mindenkiért

Programajánló – szeptember 30-án ingyenes elsősegély tanfolyam pedagógusoknak a Csodák Palotájában

Játékajánló – Anagramma

Játékajánló – Rakd össze

Szelektív hulladékgyűjtés

Játékajánló – Melyik hiányzik?

AJÁNLÓ – OSZTALYKIRANDULAS.HU

Játékajánló – Tükörjáték

Játék – Csengőszó

Ajánló – YouTube csatorna

Játékajánló – Figyeld a végét!

AJÁNLÓ – AZ ÉV FAJA 2020 VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS

Ajánló – BÖNGÉSZ – országos levelezőverseny alsó tagozatos diákok részére

Játékajánló – Levegő, föld, víz

HUNGARIKUM – „BÉRES CSEPP” ÉS A „BÉRES CSEPP EXTRA”

Játékajánló – Kit rejt a másik oldal?

Játékajánló – Hurkapálcika

Szeptember 20. – A gyermekek világnapja

Játékajánló – Gombóc

Letölthető színező

Hungarikum – Kürtőskalács

Nyomtatható órarend

Játékajánló – Bababútor gyár

Programajánló – Szentendrei Skanzen – Amikor minden más lett… Élet a nagy háború alatt és után

Hungarikum – Makói vöröshagyma

Játékajánló – Álomvarázsló

Ismerjük meg hazánkat – Debrecen

Programajánló – Magyar Nemzeti Parkok Hete – Szeptember 14-20.

Játékajánló – Pajzs-kard

Hungarikum – Magyar akác és akácméz

Játékajánló – Labdahullám

Játékajánló – Kendőlopó sárkány

Letölthető színező

Budai barangolások – Várkert bazár

Ajánló – Tanulási nehézségek, ismerjük fel a tüneteket

Játékajánló – “Hétfőn én megyek tehozzád”

Játékajánló – Kapd el a seprűt

Ajánló – „Forgószél és Garabonciás” levelezőverseny

Budai barangolások – Gellért-hegy – Citadella

Játékajánló – Szerkessz szerkezetet

„BALATON – EGÉSZ ÉVBEN ÉLMÉNYEKKEL TÖLTVE”

Budai Barangolások – Halászbástya és Mátyás-templom

Játékajánló – Hopp

Bakancslistás látnivalók Magyarországon

 

Játékajánló – Szavak nélkül

HUNGARIKUM – ALFÖLDI KAMILLAVIRÁGZAT

Játékajánló – Kézbe írt üzenet

 

ISMERJÜK MEG HAZÁNKAT! – HUNGARIKUMOK

Játékajánló – Szólások és közmondások

Nyáridéző – Kalandozás Somoskőn a salgótarjáni napközisekkel

Játékajánló – Atomok és molekulák

Ajánló – Ismerjük meg hazánkat: Szeged

Játékajánló – Újsághirdetés

Játékajánló – Talált tárgyak

Nyáridéző – Különleges hagyományőrző program Nádudvaron

Ajánló – Ismerjük meg hazánkat: Eger

Játékajánló – Lakberendező

TESO-tesi – Fekvőtámasz pacsival

Nyáridéző – betekintés a Nagycsaládosok Újpalotai Egyesületének Erzsébet-napközi délelőttjébe

Játékajánló – Hahaha

 

Játékajánló – Bontójáték

JÁTÉK – Mi változott rajtam?

 

Játékajánló – Nézz rám

TESO-tesi – Páros biciklizés

Játékajánló – Közös mondandó

JÁTÉK – A fáraó küldetése

Játékajánló – Csengőszó

Játékajánló – Bimm-bamm-bumm

JÁTÉK – Köszönés

Ajánló – „Kisvasútra fel! – Magyarország kisvasútjai”

Játékajánló – Címkereső postás

Játékajánló – Szinkronjáték

Játékajánló – Ki mondta kinek?

Játékajánló – Japánfoci

Játékajánló – Bábeli zűrzavar

Játékajánló – Saját címer

Játékajánló – Névjegykártya

Játékajánló – Mi lennél ha…

Játékajánló – Csoporthangulat színekben

Játékajánló – Fordított bújócska

Játékajánló – Beszélj!

Játékajánló – Pap sapkája

Játékajánló – Versköltés közösen

 

 

Játékajánló – X kéz, Y láb

Az „X kéz, Y láb” a kezdeményezőkészséget és vállalkozói kompetenciát fejlesztő, elmemozdító játék. 14 évesnél idősebb gyermekeknek ajánljuk, legalább 10 fős csoport számára. Javasolt a szabadban, nagyobb térben játszani.

 

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Mi változott rajtam?

A „Mi változott rajtam?” az anyanyelven folytatott kommunikációt fejlesztő, elmemozdító játék. Már 4 gyermekkel és 1 játékvezetővel 8 éves kortól játszható, nem igényen tágas teret és eszközöket.

 

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Bizalmi akadálypálya

A „Bizalmi akadálypálya” a kezdeményezőkészséget és a vállalkozói kompetenciát, valamint a bizalmat fejlesztő, érzékenyítő játék. 12 éves kor felett ajánljuk, legalább 5 gyermek részvételével és játékvezető irányításával.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Hol jár az arany?

Most egy ügyességi játékot mutatunk be, ami a gyermekek kezdeményezőkészségét és vállalkozói kompetenciáit fejleszti. A „Hol jár az arany?” 10 éven felülieknek ajánlott, tágasabb térben akár kint is, de bent is játszható. Szükséges 1 játékvezető és minimum 10 gyermek részvétele javasolt.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Háromfejű sárkány

A „Háromfejű sárkány” kommunikációt és kreativitást fejlesztő drámajátékot legalább 6 éves kortól ajánljuk. Lakásban, osztályteremben és szabadtéren egyaránt játszható, 1 játékvezetővel és 4 gyermekkel. A játékidő nagyjából 10-30 perc.

 

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Az elveszett bárány


Az elvszett bárány a szociális érzékenység fejlesztésére szolgáló, együttműködést segítő játék, amely 6 éven felüliek számára ajánlott. Kisebb helyen, beltéren játszható, 1 játékvezetőre és minimum 2 gyermekre van szükségünk hozzá. A kezdés előtt kérjük meg a gyermekeket, hogy vegyék elő, keressék elő a számukra legkedvesebb játékukat. Ha óvodai, iskolai közösségben játszanánk, akkor előző nap kérjük meg őket, hogy másnapra, otthonról hozzák el a kedvenc játékukat.

 

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

 

Játékajánló – Bum-bum


„Bum-bum” nevű kommunikációt és kreativitást fejlesztő improvizációs játékot legalább 6 éves korosztály számára ajánljuk. Standon, játszótéren, de akár a nappaliban is lehet játszani, legalább 4 játékossal. Remek energizáló mozdulatsor, és a szórakozás is garantált. A játékidő legalább 10 perc.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Bizalomjáték

A „Bizalomjáték” – ahogyan a neve is mutatja – a részt vevők egymás iránti bizalmának megerősítésére szolgál. Legalább 6 éves kortól ajánljuk. Játékvezetővel és 3 játékossal már bárhol játszható, ahol a gyerekek kényelmesen el tudnak helyezkedni, egymástól karnyújtásnyi távolságra.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Holnap ha hozzád indulok…

Most egy kommunikációt és improvizációs készséget fejlesztő játékot mutatunk be, amit 6 éven felülieknek ajánlunk. A kis helyigényű játék során 1 játékvezetőre és legalább 4 játékosra van szükség ahhoz, hogy igazán élvezetes legyen a közös időtöltés. A játékidő legalább 10 perc, de addig lehet játszani, amíg a gyerekeknek tetszik.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Beszélgetésindítók

A kommunikációt fejlesztő, ismerkedést segítő játékot legalább 6 éves kortól ajánljuk.

Játszhatjuk a szabad levegőn vagy beltéren. Akkora helyre van szükség, ahol a játékosok kényelmesen leülhetnek. Minél többen vesznek részt a játékban, annál élvezetesebb és izgalmasabb, de legalább két gyermek legyen jelen a játékvezető személyén túl. Bárhol játszható, hiszen nem igényel nagyobb előkészületet és eszközökre sincs szükség.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Betűjáték

A „Betűjáték” a kulturális tudatosságot és kifejezőkészséget erősítő és elmemozdító játék a betűkkel. 8 éves kortól ajánljuk, legalább 5 gyermek és 1 játékvezető részvételével. Nem igényel nagy teret, így bárhol játszható kevés előkészülettel.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Információtorzulás

Az „Információtorzulás” egy szórakoztató, elmemozdító játék, amely az anyanyelven folytatott kommunikációt erősíti. A játékot 10 évesnél idősebb gyerekek számára ajánljuk. Megvalósításához nincs szükség tágas terekre, így bárhol játszható legalább 8 gyermekkel és 1 játékvezetővel.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló –  Kiegészítős párjáték

A „Kiegészítős párjáték” egy ismerkedést és kezdeményezőkészséget, valamint vállalkozói kompetenciát segítő játék, ami már 6 gyermekkel és 1 játékvezetővel játszható. 6 éves kortól ajánljuk.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Dallánc

A „Dallánc” egy vidám, kreatív ügyességi játék, amely a közös éneklés élményén alapul és a kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetenciát előmozdító játék. 6 éves kortól játszható. A játék már 6 fő részvételével megvalósítható, 1 játékvezető is szükséges. A játék menete nem igényel tágas teret, bent és a szabadban is játszható.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Néma televízió

A „Néma televízió” egy jó hangulatú, szórakoztató dramatikus játék, amely az anyanyelven folytatott kommunikációt fejleszti. 10 évnél idősebb gyermekek részvételével ajánljuk. A játék szükséges technikai feltételei miatt beltéren ajánlott játszani, legalább 6 fővel és 1 játékvezetővel.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Varázsszavak

A „Varázsszavak” egy kezdeményezőkészséget és vállalkozói kompetenciát fejlesztő ügyességi játék, ami már 6 éves kortól játszható.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Kombináció

A „Kombináció” játék segíti az együttműködést, kreatívan fejleszthetjük a gyermekek kulturális tudatosságát és a kifejezőkészségét. Ezt a játékot 12 évnél idősebb gyerekeknek és legalább 4 játékos és 1 játékvezető részvételével ajánljuk.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Drámajáték – Szállodai vendégek

A „Szállodai vendégek” egy vidám, activity szerű drámajáték, amit 10 évnél idősebb gyermekek számára ajánlunk. A játék már 6 fő részvételével megvalósíthat, 1 játékvezető is szükséges. A játék menete nem igényel tágas teret, beltéren és kültéren egyaránt játszható.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Törjük a nyelvet

Már 6 éves kortól játszható ez a nyelvtörő, amely az anyanyelvi kommunikációt fejlesztő, dramatikus típusú csapatjáték. A megvalósításhoz kisebb hely elegendő, bent vagy a szabadban is megvalósíthatjuk. Papírcetlikre és labdákra lesz szükségünk. Minimum 6 gyermek jelenlétével és 2 játékvezetővel már játszható.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Drámajáték – Érzelmek

Az „élő emojik” drámajátékot 10 éves kortól ajánljuk, legalább 6 játékos és 1 játékvezető részvételével. Ez egy nagyobb helyigényű játék, ám kültéren és beltéren egyaránt játszható és nem igényel előkészületeket. A játék megkezdése előtt csupán a játékot és annak menetét kell ismertetni a résztvevőkkel.

>>Tovább a játékleíráshoz <<

 

 

Játékajánló – Időjárás-jelentés

Hat éven felüli gyerekeknek ajánljuk az „Időjárás-jelentés” nevű játékot, amely az anyanyelven folytatott kommunikáció fejlesztésére szolgáló, dramatikus játék. Kisebb helyen, a szabadban vagy zárt térben is megszervezhetjük. Legalább négy játékosra van szükség, akiket a játékvezető instruál.

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játékajánló – Esőgenerátor

A játék a kulturális tudatosság és kifejezőkészség fejlesztésére szolgál, amit 6 éven felüli gyermekek számára ajánlunk. Kisebb helyen, kültéren és beltéren is játszható, egy játékvezetővel és legalább nyolc játékossal, de minél többen vagyunk, annál jobb a játék. A helyszín kiválasztásánál fontos, hogy a talapzat keményebb legyen, hiszen a mozdulatok lényege, hogy közösen megalkossuk az eső és az esőcseppek különféle hangzásait.

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játékajánló – Fekete-fehér-igen-nem

A fekete-fehér-igen-nem nép eredetű játék, amely fejleszti a kommunikációs készségeket. 10 éven felüliek számára ajánlunk. A játékhoz nincs szükség semmilyen eszközre, ezért bárhol is legyünk: egy szobában, az udvaron vagy utazás közben a buszon, bárhol szórakoztató időtöltés lehet.

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játékajánló – Hátamon a nevem

A „Hátamon a nevem” a kulturális tudatosság és kifejezőkészség fejlesztésére szolgáló, csoport és páralkotó játék. 10 éven felüli gyermekek számára ajánljuk. Nagyobb szobát vagy osztálytermet válasszunk a játékhoz, és 1 játékvezető mellett legalább 8 játékost toborozzunk a kezdéshez.

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játékajánló – Torpedó

A torpedó a kommunikáció fejlesztésére szolgáló, elmemozdító játék, amit 6 éven felüli gyerekek számára ajánlunk. Bárhol játszható párban, nem kell hozzá más csak egy négyzetrácsos papír és íróeszköz.

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játékajánló – Mister X

mister x kulturális tudatosság és kifejezőkészséget fejlesztő, elmemozdító játék. 10 év feletti gyermekek számára ajánljuk. Kisebb helyen is játszható, és a játékvezető mellett legalább két játékosra lesz szükség. Ez a játék klasszikus agymozgató, a feladványok közben észrevétlenül tanulhatnak belőle a gyerekek.

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játékajánló – Színcápa

A színcápa kezdeményezőkészséget és vállalkozói kompetenciát fejlesztő, mozgásos játék. 6 éves kortól ajánljuk. Javasolt a szabadban, nagyobb helyen játszani, előtte csupán kisebb előkészületek várnak ránk.

 

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játékajánló – Kétlabda

A „kétlabda” kezdeményezőkészséget és vállalkozói kompetenciát fejlesztő, ügyességi játék. 6 év felettieknek ajánljuk. A szabadban, nagyobb helyen érdemes játszani. Egy játékvezetőre, legalább nyolc játékosra és két gumilabdára van szükség hozzá.

 

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játékajánló – Ugri-bugri agyforgató 

Feladat: A játékosok 1-1,5 percen keresztül mesélnek egy előzőleg kiválasztott témáról úgy, hogy bele kell szőniük az általuk kihúzott papíron lévő 10 szót. Közben guggolásokat kell végezniük. Aki abbahagyja a guggolást, nem folytathatja a beszédet, így, ha nem használta fel az összes plusz szót, akkor nem teljesítette a feladatot. Ilyenkor új témát kell választani és újabb 10 szót kap hozzá a játékos. A játék jó bemelegítő gyakorlat lehet, oldja a hangulatot és megmozgatja a gyerekeket.

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játékajánló – Annak fúj a szél

Az „Annak fúj a szél” kommunikációt fejlesztő, mozgásos játék, amit 10 évnél idősebbek számára ajánlunk. Ez a játék akkor igazán izgalmas és élvezetes, ha csoportban játsszuk, ezért a játékvezető mellett legalább 8 gyermekre van szükség a kezdéshez. Hogy mindenki kényelmesen elférjen, érdemes nagyobb helyet választani a lebonyolításhoz. Nem igényel sok előkészületet, vidám és pörgős játék.

>>Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játék – Keresd a helyed
Amennyire hasonlóak vagyunk, annyi mindenben különbözünk is egymástól. Ebben a játékban a gyerekek megismerhetik, hogy mi bennük a közös, és milyen jellemvonásokban különböznek egymástól. A játékvezető különböző állításokat mond, amit a játékosoknak magukra vonatkozóan pontozniuk kell 1-10-ig aszerint, hogy mennyire jellemző rájuk. A pontozás mozgással történik, amit témák szerint akár vicces mozdulatokkal is kiegészíthetünk.

 

Játékajánló – Kontakt

A „Kontakt” kulturális tudatosságot és kifejezőkészséget fejlesztő, elmemozdító játék. 12 év feletti gyermekek számára ajánljuk. A lakásban vagy az osztályteremben, kisebb helyen is megszervezhetjük a minimum két fős játékot. A játékidő legalább 20 perc.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Készítsünk házilag hangszert, háztartási eszközökből

Ha kezdők vagyunk, akkor érdemes egyszerűbb ritmushangszert választani. Ilyenek például a dobok, csörgők. De könnyedén készíthetünk fúvós hangszert is.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Három generációval az egészségért program II.

A programmal és jelentkezéssel kapcsolatos további információkat az alábbi elérhetőségen kaphatnak: mikroszerviz@mikroszerviz.hu

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játék – Rajzolj hát!

A „Rajzolj hát!” egy kint és a beltéren egyaránt játszható vidám, kreatív játék. Hogy mire van hozzá szükség? Csak a hátunkra, a kezünkre, papírra és filctollra és egy keményebb felületre. Ha minden megvan, kezdődhet az alkotás. Az egyik játékos a társa hátára helyezett papírlapra rajzol, közben a másik játékos leköveti a hátán érzékelt vonalak mozgását és megpróbálja lerajzolni azt. Vajon a mi játékosainknak sikerül két egyforma alkotást létrehozni? A videóból kiderül.

 

Régi idők játékai – Ország-város, amőba

Ha már játszottunk az összes társasjátékkal, kártyajátékkal, voltunk a kertben is, de már ott sem találunk semmi újat, akkor ideje elővenni a régi idők játékait.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Ajánló – Van itthon tej – Tejszív edukációs rendezvénysorozat


A 2-6. osztályos tanulók lehetőséget kaphatnak egy interaktív rendezvény alkalmával, hogy izgalmas és jövőbe mutató eszközök segítségével informálódjanak a tejfogyasztás jótékony hatásáról, a hazai forrásból származó tejtermékek előállítási folyamatairól és arról a munkáról, ami ezek mögött a termékek mögött van, valamint, hogy ezen élelmiszereknek milyen jótékony élettani hatásai vannak.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Vicces lisztfigurák

Ez a játék fejleszti a gyermekek szem-kéz koordinációját, finommotorikáját és kreativitását, hiszen bármilyen formát lehet a liszttel töltött lufikból formázni, bármilyen arcot lehet rajzolni nekik és díszíteni is lehet a figurákat.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Ajánló – Kis magyar táncrajz – Duna Művészegyüttes

A program általános iskolák felső tagozatos osztályai részére készült, amely egy rendhagyó néprajzi óra, „Kis magyar táncrajz” címmel.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Ajánló – GINOP 3.1.1. – Programozd a jövőd! projekt keretében megvalósuló pályaorientációs interaktív előadás

Az előadás célja, hogy a diákok egy hiteles, az infokommunikáció területén már sikereket elért szakember közreműködésével betekintést nyerjenek az informatikus pálya sokszínű, izgalmas világába, megismerjék az abban rejlő továbbtanulási-, és karrierlehetőségeket, a digitális készségek elsajátításának fontosságát és a távolabbi jövőjükre vonatkozóan említés szintjén a felsőoktatási intézmények képzéseit is.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Készítsünk pufifestéket (3D-festék) házilag!

Biztosan sokaknak ismerősek a hőre domborodó 3D-festékek, amelyekből nagyon látványos képeket készíthetnek a gyerekek. Az alábbi „recept” segítségével fillérekből házilag is készíthetünk pufifestéket.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Kishajó készítése

A hajózást minden gyermek szeretné egyszer kipróbálni. Ezért készítsük el a saját vízre tehető hajónkat.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Ingyenesen látogatható az Országház

2020. július 7-től ismét látogatható az Országház, amely magyarországi általános és középiskolás csoportok, napközi táborozók, továbbá egyéb szervezésű tanulói csoportok számára előzetes bejelentkezést követően ingyenesen látogatható.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Alkossunk egyszerűen játékot, majd próbálják ki a gyerekek!

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Ajánló – OKTONDI

Az Oktondi (oktatás.online.digitálisan) egy komplex, folyamatosan frissülő oldal, amely különféle tantárgyakhoz kapcsolódva, köznevelési intézmény típusonként (általános iskola alsó tagozat és felső tagozat, középiskola), évfolyamokra lebontott oktatási segédanyagokat, modulokat tartalmazz.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Ajánló – Országos Kéktúra
Az Országos Kékkör, ismertebb nevén Kéktúra Magyarország leghosszabb és legváltozatosabb túraútjait fűzi össze. A Kéktúra a Vas megyei Írott-kő és a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Hollóháza között több mint  1168 kilométer hosszan, huszonhét szakaszra felosztva, 152 pecsételőhellyel vezet minket végig hazánk 79 kistáján. Magyarország és Európa első hosszú távú turistaútjának célja, hogy a jelvényszerző túra résztvevői a rendszeres természetjáráson és sportoláson túl megismerjék hazánk föld- és vízrajzát, állatvilágát és természeti szépségeit, tájait, lakóinak életét, országunk történelmét, kulturális kincseit.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Csíráztassunk befőttesüvegben

Gyerekekkel a magok csíráztatása izgalmasnak bizonyul, főleg akkor, ha napról napra figyelemmel tudjuk kísérni a változásokat. Ahhoz, hogy láthassuk a növekedés különböző fázisait, használjunk befőttesüveget (vagy PET palackot).

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játék – A hottentották királya

Kommunikációt fejlesztő, szórakoztató játék.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játék – Ízlelés 

Egy játék a megfigyelő- és leíróképesség fejlesztésére.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Játék – Kémia memóriakártya

A kémia nem a legnépszerűbb tantárgy, de szükséges a világ törvényszerűségeinek a megértéséhez.

A játék során különböző anyagok, vegyületek és képleteiket kell megtalálni és összepárosítani. Miközben a gyerekek játszanak, észrevétlenül meg is tanulják az összetartozó képleteket és elnevezésüket.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Feladatok gyerekeknek a szabadban 2.

A következő játékos feladatok gyerekek és szülők bevonásával a környezettudatosság fejlesztését kívánják megvalósítani. A feladatok kivitelezését a szabadban (kertben, parkban) végezzék a résztvevők.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Szelektíven gyűjthető hulladékok – dobble

Fejleszti a gyerekek türelmét, koncentrációs képességeit, reflexeit, beszédkészségüket, valamint növelheti bennük a versenyszellemet. A gondolkodásra és a megfigyelő képességre van nagyobb fejlesztő hatása.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

Önbizalom erősítő játék, melyet a szülők játszhatnak kisiskolás gyermekeikkel

Ha kifogytunk az ötletekből, hogy mit is játszhatnánk gyermekeinkkel, egy olyan elfoglaltságot ajánlunk, amely nem csak szórakoztató, de segít jobban megismerni gyermekünket, illetve építhetjük általa az önismeretét, önbizalmát.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

AJÁNLÓ – ONLINE MEGOLDÁSOK SNI SPECIFIKUS JAVASLATOKKAL

A koronavírus-járvány következtében már több, mint két hónapja távoktatás keretein belül zajlik az iskolai élet. Ebben az időszakban különösen nagy figyelmet kell fordítanunk a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésére-oktatására, hiszen ebben a rendkívüli oktatási helyzetben is megilleti őket az a többlettámogatás, amelyet az iskola falain belül is megkapnak.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

OSZTÁLYFŐNÖKÖKNEK: ONLINE OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRA

A digitális tanrend idején fontos, hogy a tananyagok átadása mellett a gyermekek lelki állapotára, a közösség működésére is figyeljenek. A gyerekek az otthonaikban vannak ugyan, de ha segítjük őket, akkor megélhetik a közösség megtartó erejét ilyen körülmények között is.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

TAVASZI WEBINÁRIUMSOROZAT III.

A Digitális Témahét csapata májusban is folytatja a Tavaszi webináriumsorozatát, újabb izgalmas, érdekfeszítő előadásokkal, témákkal és előadókkal.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

SZÁMOLÁST FEJLESZTŐ JÁTÉKOK OTTHON

Az alábbi kreatív ötletekkel játékosan gyakorolhatjuk a számok világát, az egyszerűbb matematikai műveleteket.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

KERESSÜNK KINCSEKET OTTHON!

Kincskeresés otthon, a lakásban? Hidd el, nem is olyan egyszerű. Főleg, ha a kincs nincs is eldugva, de csak egy részletét látod a térképen.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

FÜGGÖNYT FEL!

Egyszer volt, hol nem volt…, ahogy a legtöbb mese kezdődik. A folytatást most ti mesélhetitek, a saját bábszínházatokban.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

MÚZEUM A NAPPALIDBAN

Tekintsük meg a Magyar Nemzeti Múzeum video-sorozatait, ahol barangolhatunk a kincsek között, érdekességeket tudhatunk meg a történelemből, mindezt otthonról: https://mnm.hu/hu/cikk/mnm-mozi

Magyar Nemzeti Múzeum YouTube csatorna:

https://www.youtube.com/channel/UCVYUEvZCHav8JdUDMzRVjug

 

 

METRO TÖRTÉNELEM – VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS

Tudtad, hogy a fővárosi 2-es metró, vagy ahogy sokak emlegetik a „piros metró” 50 éves? A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum virtuális kiállítását végig járva megismerhetjük a „piros metró” történetét az építkezéstől egészen az átadásig.

http://virtualiskiallitas.kozlekedesimuzeum.hu/s/metro50/page/bevezeto

 

 

CSODÁLATOS MAGYARORSZÁG

Barangoljuk be a magyar tenger környékét otthonról! Webkamerák a Balaton környékén:

https://csodalatosmagyarorszag.hu/webkamerak/

 

 

Nemzeti összetartozás napja – Milyen jó, hogy itt vagyunk videopályázat külhoni és anyaországi fiataloknak

A Miniszterelnökség nemzetpolitikai államtitkársága pályázatot hirdetett a trianoni békediktátum 100. évfordulója alkalmából. Pályázni telefonnal vagy kamerával készített alkotásokkal lehet, 10-25 év közötti fiataloknak, 3 korcsoporti bontásban egészen május 25. éjfélig.

>> Bővebb információ ITT <<

 

 

ÉLETÜNK GAZDAGSÁGA: HOGYAN BÁNJUNK TALENTUMAINKKAL?

A keresztény életre való nevelés kérdéseiben feldolgozandó témák nagyon kapcsolódnak a gyerekek hétköznapi kapcsolataihoz, viselkedéseihez, szinte elképzelhetetlen az életből vett példák nélkül. Mi lenne életszerűbb az általános iskolás korú gyerekeknek – főleg alsó tagozaton –, mint a játékon keresztül való megélése és elsajátítása egy-egy témának. A tényszerű hit és erkölcstan órán tanultak elsajátítása hangsúlyosan a megértést hivatott segíteni, a kontextus kialakítását és a tévhitek elkerülését szolgálják, ezért ezek nem hanyagolhatóak el még a játékos foglalkozások során sem.

Olyan szabadidős – élménypedagógiai módszereket is alkalmazó játékot mutatunk be, ami segítheti a gyerekekkel közösen feleleveníteni a hittanórán tanultakat, és játékosan elmélyíteni azt érzelmi szinten is.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

KERESZTREJTVÉNY

Az első madarak és fák napját a kor neves ornitológusának, Chernel Istvánnak köszönhetjük, hiszen ő szervezte meg először ezt az ünnepet 1902-ben a párizsi európai madárvédelmi egyezmény alapján. 4 ével később, 1906-ban vált hivatalossá, mikor rendeletben írták elő a nap megszervezését minden iskola számára. A május 10-i napot több mint 100 éve, 1994-ben egy miniszteri rendelet jelölte ki az esemény dátumának, azóta minden évben ez a nap szól a madarakról és a fákról. Ilyenkor a természetet ünnepeljük azzal a céllal, hogy felhívjuk a társadalom és különösen az ifjúság figyelmét a minket körülvevő élővilágra és a természetvédelem fontosságára.

Két keresztrejtvénnyel is készültünk, jó szórakozást!

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

TIPPEK, TANÁCSOK A TERMÉSZETMEGFIGYELÉS SORÁN, A TERMÉSZET AKTÍV MEGFIGYELTETÉSE

A gyerekek a természet tárgyairól, jelenségeiről konkrét képzetek gazdag tárházával rendelkeznek, azonban ezek a képzetek nem mindig pontosak, sokszor nem valódi tapasztalatból alakulnak ki. Ebben a folyamatban fontos szerep van a megfigyelésen, amely gyerekek esetében nem nélkülözi a szülői pontos és tudatos, irányított megfigyeltetést. Ebben a dokumentumban néhány egyszerű feladat kerül bemutatásra, melyet a szülők a gyermekükkel együtt végezhetnek az alapos megfigyelés és a konkrét tapasztalatszerzés érdekében.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

VIRÁGZÁS ÉS MEGFIGYELÉS

Májusban sok csodás tavaszi virág bontja szirmait. Érdemes megfigyelnünk, ahogy a kicsiny bimbók, színpompás virágokká fejlődnek. Ahhoz, hogy a környezetünket jobban szemügyre tudjuk venni, akár távcsövet is készíthetünk a gyerekekkel, amelynek segítségével „még közelebbről” vizsgálhatjuk, ahogy éled a természet.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

JÁTÉK – KÖZLEKEDÉS

A közlekedés témakörén belül számos olyan játék van, amely egy kis fantáziával otthon is bármikor játszható. Ezek közül mutatunk be néhányat, melyek nem igényelnek nagy előkészületet, sem sok eszközt. A bemutatott játékok és foglalkoztató feladatok segítségével a gyermekek könnyedén tanulhatnak a közlekedés szabályairól és az alapvető jelzésekről, valamint a forgalom irányítását szolgáló táblákról is.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

Hogyan segíthetünk autizmussal élő diákjainknak és szüleiknek az otthontanulásban?

Manapság egyre több autizmussal élő gyermek tanul integrált keretek között. A hatékony integráció megvalósulásához az iskolákban szükséges számukra a környezetet és a tananyagot is egyéni szükségleteiknek megfelelően adaptálni. Nem más ez a jelenlegi távoktatási helyzetben sem. A pedagógusoknak figyelembe kell venniük autizmussal élő diákjuk sajátos nevelési igényét a digitális oktatás során is. A gyógypedagógusokkal együtt dolgozva szükséges biztosítaniuk a szülőknek és az autizmussal élő tanulónak a megfelelő segítséget a tananyag adaptációjával az online felületeken is.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

AJÁNLÓ – HOL VAGY, KAJLA?

Végig járhatjuk az Országos Kéktúra útvonalát, nézhetjük a daruk vonulását a Hortobágyon, bringázhatunk a Pilisben, túrázhatunk Zemplén erdeiben, és úszkálhatunk a Balatonban is. Fedezzük fel így is hazánk szépségeit, vadregényes tájait, természeti kincseit, és világörökségeit. Mindezt otthonról, kényelmesen, interaktív formában, játszva tanulva egy számítógép, tablet vagy okostelefon segítségével. Ebben a kalandban egy Kajla nevű kedves, aranyos és nagyon szerethető kölyökkutya lesz segítségünkre.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

FECSKEHOTEL – MENTSÜK MEG A FECSKÉKET

Napjainkban egyre kevesebb fecske él Magyarországon, ennek hatásait a mindennapjainkban is tapasztalhatjuk. Hogyan tudunk mi segíteni ebben helyzetben? Ha kertes házban élünk, készítsünk fecskehotelt! A Magyar Természettudományi Múzeum Blog bejegyzésében lépésről lépésre bemutatják, hogyan készíthetünk mi magunk fecskefészket, és azt is megtudhatjuk miért olyan fontos dolog ez.

https://mttmuzeum.blog.hu/2020/04/28/adj_eselyt_es_szallast_a_fecskeknek_fecskehotel_hazilag

 

 

A mostani járványügyi helyzetben minden korosztály érintett. Az iskoláskorú gyermekek napirendje is teljesen megváltozott, hiszen nekik is otthon kell maradniuk, s közben teljesíteniük is kell.

A kisiskolások is érezhetik a bizonytalanságot, de ők még nem foglalkoznak a napi hírekkel. „Ez az időszak a megerősítésről kell, hogy szóljon” – mondja Kovács Annasára, aki Vértezd fel! című blogjában könyveket ajánl gyerekeknek és szülőknek egyaránt. A könyvek jó hangulatú, humorral átszőtt kötetek, akár az alsós korosztálynak, akár a kamaszoknak szólnak.

A szakértővel készült beszélgetés és a válasz, hogy miben is segítenek a könyvek, a csalad.hu oldalon olvasható: https://www.csalad.hu/csaladban-elni/a-segitseg-konyvben-erkezik

 

 

Tekintsék meg a Digitális Erzsébet-táborok JÁTÉKGYŰJTEMÉNYÉT:

>> VIDEÓ <<

 

 

AJÁNLÓ – TAVASZI WEBINÁRIUMSOROZAT I.

 

A Digitális Témahéthez számos köznevelési intézmény csatlakozott az elmúlt években. A program online előadásai a digitális munkarendre való átállás során sem maradnak el, sőt idén még hangsúlyosabbak ezek az előadások, amelyek a digitális technológia hatékony alkalmazását segíthetik a kerettantervi fejlesztési célok megvalósításában. Az előadásokon további ismeretek szerezhetőek a távtanításról, a projektmódszerről, az oktatási weboldalakról és a digitális platformok használatáról. Az április 29-i és 30-i előadásokon szó lesz a digitális munkarend iskolai tapasztalatairól, az első hetek távtanítási élményeiről, bevált megoldásokról, nehézségekről, sikerekről. Ne maradjon le róla!

 

 

A digitális munkarend iskolai tapasztalatai III. – beszélgetés digitális pedagógusokkal

Időpont: 2020. április 30. 19:00-20:00

 

>> Tovább a részletekhez <<

 

 

“Tartalmas” szabadidő – heti cikk ajánló (1. rész)

Az elmúlt hetekben egy olyan világba csöppentünk, amely mindannyiunk számára ismeretlen. Ehhez a megváltozott helyzethez, új gondolkodásmódra, új ismeretek elsajátítására van szükségünk. A Digitális Erzsébet-táborok célul tűzte ki magának, hogy olyan témákat, alkalmazásokat, webhelyeket, fejlesztő játékokat, hasznos tartalmakat gyűjtsön össze és mutasson be az érdeklődők számára, amelyek hasznosak lehetnek a mindennapokban, a szabadidőben.

A cikkek és ajánlók felnőtteknek és gyerekeknek, családoknak és intézményeknek egyaránt szólnak, mindenki megtalálhatja a számára érdekes információkat és írásokat.

A Digitális eszközajánlók segítségével olyan alkalmazásokat ismerhetünk meg, melyekkel a gyerekek valóban hasznosan tölthetik el a szabadidejüket és még új ismeretekre is szert tehetnek. Vannak a pandémiás helyzetre reagáló, ötleteket és hasznos információkat nyújtó írások, kifejezetten a gyermekek készségeinek fejlesztésére, indirekt oktatására irányuló tartalmak, de játékos, szórakoztató bejegyzések is megtalálhatóak a honlapon.

 

>> TOVÁBB A CIKK AJÁNLÓRA<<

 

 

AJÁNLÓ – DA VINCI KIDS

A nagy zajban és a digitális, távoktatási platformok és tartalmak sokaságában nem könnyű eligazodni. Azonban ha jó helyen keresünk, akkor olyan kincsekre bukkanhatunk, mint a Da Vinci Média platform, amely szórakoztató, ismeretterjesztő műsorokat kínál a gyermekeknek és az egész családnak, a hét minden napján.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

AJÁNLÓ – ÖKO NAPLÓ

Egy olyan alkalmazás szeretnénk a figyelmükbe ajánlani, amellyel játékosan hívhatjuk fel a figyelmet a Földünk megóvásának fontosságára, és a környezetszennyezés csökkentésének jelentőségére.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

AJÁNLÓ – Madárhatározó 

Ismerjük meg Magyarország madarait! Az applikáció segítségével felfedezhetjük a hazánkban előforduló madárfajokat, többféleképpen beazonosíthatjuk őket, majd rövid fajleírásokat is olvashatunk a keresett madárról.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

ALKOTNI ÖRÖM! Nézzék meg a Digitális Erzsébet-táborok saját gyártású kézműveskedést bemutató videóit:

 

MOZOGJUNK BENT!

Szeretnénk segítséget nyújtani abban, hogy otthon a szobában is minél mókásabb, vidámabb és szórakoztatóbb legyen minden nap. Jöjjön pár tipp, hogyan lehet a lakásban kreatívan játszani?

>> Mutatjuk! <<

 

 

AJÁNLÓ – Kétéltű- és hüllőhatározó

Ismerjük meg hazánk kétéltűit és hüllőit! Az alkalmazásban képek és az állatok hangjai mellett egy leírás is található, így ki sem kell mozdulnunk otthonról, mégis számos ismerettel gazdagodhatunk.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

AJÁNLÓ – A Világ földrajza

Applikációval a világ körül, egy kvízjáték keretein belül a gyerekek felfedezhetik a világot. Megismerhetik a világ országait, zászlóit, térképeit, érdekességeket tudhatnak meg a világ vallásairól, nyelveiről.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

AJÁNLÓ – Állatvilág kvíz

Interaktív kvízjáték, ahol a gyerekek felfedező útra indulhatnak az állatok világában és különböző “küldetések” teljesítésével játékos módon szerezhetnek újabb ismereteket.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

FÖLSZÁLLOTT A PÁVA VIDEÓ GALÉRIÁJA

Szemezgessünk a Fölszállott a páva népművészeti verseny galériájából!

https://mediaklikk.hu/folszallott-a-pava-2019-produkciok/

 

 

PARAMISI TÁRSULAT MESESZÍNHÁZ

Zenés meseszínház óvodásoknak és kisiskolásoknak:

 

KÉZMŰVES-FOGLALKOZÁSOK HÚSVÉT ELŐTT

A húsvéti készülődés egyik legfontosabb alapanyaga a tojás, amely gondos előkészítést követően a „vásznunk” lehet. A tojásokat többféle módon festhetjük, akár a konyhában fellelhető természetes alapanyagok segítségével is, sőt, egy harisnya és különböző formájú levelek segítségével már a festés folyamatában dekorálhatjuk őket. Ugyanakkor a festett tojásokra akár viasszal is írhatunk.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

TAVASZI MONDÓKÁK, FOGLALKOZTATÓK

Természeti környezetünk megismerése fontos, ebben segítségünkre lehetnek a mondókák, amelyek játékos formában ismertetik meg a gyermekekkel a természetben, a kertben megtalálható növényeket, vagy éppen a kerti szerszámokat és eszközöket.

 

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

Ajánló – mozaWeb

Az idősebb generáció tagjainak talán még ismerős a Mozaik Kiadó neve, és jobban emlékeznek az általuk megjelentetett tankönyvekre és jellegzetes, színes borítóikra. Ugyanakkor a Z-generáció, és az őket követő Alfa tagjainak figyelmét kizárólag  hagyományos, frontális eszközökkel, papír alapú tankönyvekkel nehéz lekötni, hiszen „digitális bennszülöttekként” egészen kis koruktól kezdve körül veszi őket a digitális világ, a technológia, a folyamatos internet/WIFI kapcsolat, olyan kütyük (okostelefonok, tabletek), amivel gyorsabb kommunikációra, információk és tartalmak elérésére és feldolgozására képesek.

>> Tovább a teljes cikkhez <<

 

 

VIDEÓ-játék: Három dolog

Legalább két szereplős játék, jó idő esetén a szabadban is játszható. A játék során a résztvevőknek három tényt kell állítaniuk magukról, amelyek közül kettő igaz, egy pedig hamis. A többi résztvevő feladata, hogy kitalálják, melyek a helytállóak, vagy melyik a valótlan állítás.

 

 

VIDEÓ-játék: Valami megváltozott

Mire van szükség a játékhoz? Legalább 1-2 gyermekre, néhány tárgyra, memóriára és megfigyelő-képességre, és minden készen áll, hogy a gyerekek igazi detektívvé váljanak. Beltéren és kültéren egyaránt megvalósítható, szórakoztató időtöltés.

 

 

VIDEÓ-mozgás: TESO-tesi

A Tábori Együttélést Segítő Operatív munkatársak, akik az ottalvós táborok idejére a gyerekek nagy tesói lesznek, és jó tesók módjára foglalkoznak testvéreikkel. Most néhány egyszerű gyakorlatot mutatunk meg, ami felfrissítheti a diákokat két digitális tanóra között.

 

 

Mondókák, mesék és játékok gyűjteménye

Összegyűjtöttünk néhány oldalt, amelyekben kicsiknek és nagyoknak egyaránt találhatóak hasznos tartalmak:

 1. Online Filmklasszikusok

„A Nemzeti Filmintézet összesen 90 irodalmi adaptáció, történelmi film, ifjúsági, rajz-, mese- és dokumentumfilm ingyenes online hozzáférésének biztosításával járul hozzá a koronavírus miatt bevezetett digitális oktatáshoz és az otthon maradni kényszerülők tartalmas szórakozásához.” Forrás: filmarchiv.hu

KATT

 

2. Gyermekdalok, mondókák animációkkal:

https://www.youtube.com/user/GyerekdalokMondokak/videos

 

3. Magyar Népmesék:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLpshJy6oyjM9fD2YtXafkvuSCkkprffuO

 

4. Az MTVA Rádióarchívumában a kicsik és nagyok számára is számos történet közül lehet válogatni:

https://archivum.mtva.hu/radio

 

5. Mesék, dalocskák és mondókák színes tárháza a MESE TV YouTube csatornáján:

https://www.youtube.com/user/mesetv/videos

 

6. Ismerik a gyerekek a Futrinka utca lakóit? Ha nem, akkor az alábbi linkre kattintva már kezdődhet is a bábozás.

https://archivum.mtva.hu/m3/open?series=RnV0cmlua2EgdXRjYQ%3D%3D

 

7. Minden napra új állatka? Igen! Agócs Írisz illusztrátor Facebeook oldalán minden nap egy új kisállat rajzolási folyamatát mutatja be. A kisállatok segítségével akár saját mesék is megalkothatók.

https://www.facebook.com/irisz.agocs

 

8. „Annyiféle kincs létezik a világon! A mesék is azok! A MeseKincstár azért jött létre, hogy összegyűjtse és megmutassa kedves látogatói számára a legjobb online nézhető meséket.” Írja a www.mesekincstar.tv

Érdemes ellátogatni az oldalra!

https://mesekincstar.tv/

 

 

Nézzen be szünetben diákjaival egy álltakertbe, egy vadasparkba, de akár medvelesen is részt vehetnek!

1. A Fővárosi Állat- és Növénykert élő webkamerái

https://zoobudapest.com/ezt-latnod-kell/webkamera

 

Hol vannak a fókák?

https://zoobudapest.com/ezt-latnod-kell/webkamera/foka

 

Ki veszi észre hamarabb az elefántot?

https://zoobudapest.com/ezt-latnod-kell/webkamera/elefantkifuto

 

Zsiráfok, antilopok, nyalák – figyelünk benneteket, tessék kijönni!

https://zoobudapest.com/ezt-latnod-kell/webkamera/szavanna

 

2. Vajon mit csinálhatnak a Szegedi Vadaspark tigrisei, oroszlánjai és farkasai? http://www.zooszeged.hu/szeged-vadasparkja/webkamerak/

 

3. FóKamera a pécsi állatkertben, pillants be Donka és Bonifác mindennapjaiba:

https://csodalatosmagyarorszag.hu/webkamera/pecsi-allatkert/

 

4. Vajon mit csinálnak éppen Erdélyben a medvék? Akár vaddisznók, őzek és szarvasok is felbukkanhatnak, fő a türelem: