Játék – Bonjour, Madame!

2020.05.05.

Bonjour, Madame!


 

A játék jellege: gyorsasági, hangulatjavító játék
Optimális létszám: 4-8 fő
Résztvevők életkora: 8 év felett
Helyszín: bárhol
Időtartam: 8–10 perc
Eszközszükséglet: francia vagy magyar kártya
Baleseti kockázat: alacsony

A játék célja: A kezünkben lévő kártyapaklit elfogyasztani, az utolsó laptól is megszabadulva megnyerni a játékot.

Feladat: A lehető leggyorsabban reagálni az egyes megjelölt kártyalapok megjelenésére.

 

A játék menete


A kártyapakli figurás lapjaihoz a játékosok megbeszélnek egy-egy jelet.
Például:

  • bubi: egyik kezük kisujját az orrukhoz érintik, és kinyújtják a nyelvüket
  • dáma: felállnak, pukedliznek és hangosan azt mondják: „Bonjour, Madame!”
  • király: felállnak, mélyen meghajolnak és hangosan azt mondják: „Bonjour, Monsieur!”
  • ász: középen egymásra teszik a jobb kezüket

A játékvezető egyesével felmutatja a kártya lapjait. Amikor figurás lap kerül elő, a játékosoknak a megbeszéltek szerint kell cselekedniük. Aki nem csinálja, nem megfelelő időben vagy rosszul végzi
a mozdulatot, az zálogot ad (vagy rossz pontot kap, kiesik a játékból). A játék célja a bohóckodás és a nevetés, úgyhogy akár szankciók nélkül is játszható. Ha a játékosok már nagyon begyakorolták a négy figurás lapot, a többi kártyával bővíthető a játék.

A kimondandó mondatok is váltakozhatnak. Könnyedén megtanítható így a „jó reggelt!”, a „jó étvágyat!”, a „kérem”, a „köszönöm” stb.

Néhány módszertani megjegyzés

Minden közösség más. A kipróbált játék nem mindenhol talál ugyanarra a lelkesedésre, ezért a játék eredeti célját szem előtt tartva legyünk nyitottak az olyan ötletekre, melyek a szabály módosításával, vagy új feladatok alkotásával lehetőséget teremtenek a közösség aktivizálására. A játékok mindegyike
előzetesen is módosítható, továbbfejleszthető. A játékokat vegyes korosztály is játszhatja, amit különösen fontosnak tartunk a generációk közti kapcsolatok erősítésében. Akár többgenerációs, akár korosztályon belüli játékról van szó, a siker egyik pillére a játékvezető konfliktusmegoldó képessége, mely személyiségén túl a felkészültségéből fakad.

 

Szerző:
Bányai Sándor élmény- és kalandpedagógiai tréner
Pécsi Tudományegyetem címzetes egyetemi docens

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Add meg az email címed és értesítünk minden újdonságról!