Játékajánló – Drámajáték – Szállodai vendégek

Drámajáték – Szállodai vendégek


A „Szállodai vendégek” egy vidám, activity szerű drámajáték, amit 10 évnél idősebb gyermekek számára ajánlunk. A játék már 6 fő részvételével megvalósíthat, 1 játékvezető is szükséges. A játék menete nem igényel tágas teret, beltéren és kültéren egyaránt játszható.

Teendők a játék kezdése előtt (kb. 5-10 perc):

  • Ismertessük a gyerekekkel a játékhoz kapcsolódó szabályokat és feladatokat. Mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy mindenki érti-e a játék menetét és hagyjunk lehetőségeket a kérdésekre.

Készítsük elő a játék során használt szituációs kártyákat, amelyekre a megoldandó feladványt írjuk.

 

Feladvány példák:

„Kizártam magam a szobámból! Nincs véletlenül egy pótkulcsa?”

„Beleejtettem a jegygyűrűmet a fürdőkád lefolyójába. Tudna hívni egy szerelőt, aki kiszedi onnan?”

„Nem működik a lift.”

 

Eszközigény:

  • Papír és írószer

 

Játék leírása:

A drámajáték alapszituációja: a játékosok egy szálloda vendégei, akik valamiért nem tudnak megszólalni, ugyanakkor nagyon fontos mondanivalójuk volna a szálloda recepciósának.

A játék elején kiosztjuk az előre megírt szituációs kártyákat, ez alapján indulhat is a játék. A játékosok, vagyis a szálloda vendégei, a mondanivalójukat csak mozgással, gesztikulálással adhatják a szállodai recepciós tudtára. Tehát a recepciós lesz az, akinek ki kell találnia a feladványt, az ő kérdéseire reagálhatnak a játékosok.

A játék akkor ér véget, ha a szálloda recepciósa rájött, hogy mit akarnak mondani a vendégek.

 

Feldolgozást segítő kérdésjavaslatok:

  • Hogyan érezted magad játék közben?
  • Milyen érzés volt, hogy nem szólalhattál meg? Nehéz volt kifejezned magad? Mi segített?
  • Milyen érzés volt, hogy a játékostársad nem szólalhatott meg? Nehéz volt megérteni mit szeretne? Mi segített?

 

Kiemelt kép forrása: pixabay.com