Tavaszi zápor hangutánzás

Környezetünk megismeréseként a kicsikkel megfigyelhetjük a záporokat, az esőt. Érdemes beszélgetni a gyerekekkel az esővíz jelentőségéről, mely többek között hozzájárul a növények növekedéséhez is. Ehhez a természeti jelenséghez kapcsolódóan sok-sok játékos feladatot tervezhetünk. Az esős napokon, a szobában is játszhatjuk őket, így vidáman telhet a bent töltött idő.

Lássunk néhány ritmusérzéket, hangképzést fejlesztő gyakorlatot:

„Csipp-csepp, liccs-loccs, csirr-csurr.”

Az említett hangutánzókat mondogassuk közösen. Először csak lassan, hogy jól be tudja gyakorolni a gyermek, majd egyre gyorsabban ismételgessük, és végül újra lelassulva mondjuk őket. Ezáltal ügyesíthetjük, fejleszthetjük a gyerekek hangképző képességét.

 

Mondókák:

„Ess eső, ess,

három hétig ess!

Hullj a rétre,

a vetésre,

ess, eső ess!”

 

„Esik eső, jaj-jaj-jaj,

Mindjárt itt a zivatar!

Tüzes villám cikázik,

Aki nem fut megázik!”

 

„Hol lakik a halacska?

Lakása a tavacska.

Tenger, folyó, hűs patak,

Lent lakik a víz alatt.

Vízben alszik, vízben kel,

Vízi nótát énekel.

Vízből van a párnája, buborék a labdája.”

 

(Forrás: Tappancs ovi: Pedagógus kiadás, XIII. évfolyam 3. szám)

 

A mondókákon túl, szeretnénk egy dalt és egy mesét is ajánlani a témában.

Mese TV: Gryllus Vilmos – Zápor

Csoport Katica: Zelk Zoltán – Párácska

A hallott mesét és dalocskát el is játszhatják a gyerekek, a mozdulatokkal utánozhatják a történéseket, vagy akár le is rajzolhatják a hangsúlyos elemeket.

Ha vannak növényeink akár bent vagy kint, locsoljuk meg őket közösen, és figyeljük meg, hogyan növekednek vagy borulnak virágba az elvetett magok, elültetett hagymák.

 

Kiemelt kép forrása: https://pixabay.com/