Ottalvós Erzsébet-táborok
Nyári Élménytábor Zánkán

Vasárnaptól péntekig tartó ottalvós táborok a Balaton északi partján. Napi ötszöri étkezés, hamisíta...

Nyári Élménytábor Fonyódligeten

Vasárnaptól péntekig tartó jurtasátras, ottalvós táborok a Balaton déli partján. Napi ötszöri étkezé...

Osztálykirándulás Zánkán

Háromnapos, kétéjszakás ottalvós táborok tavasszal és ősszel. Hétfőtől szerdáig és szerdától pénteki...

Osztálykirándulás Fonyódligeten

Őszi, háromnapos és kétéjszakás, ottalvós táborok. Hétfőtől szerdáig és szerdától péntekig tartó tur...

Diabétesz Erzsébet-tábor
Diabétesz Erzsébet-tábor Zánkán

Biztonságos kikapcsolódás az 1-es típusú diabéteszes gyermekeknek a Zánkai Erzsébet-táborban a diabé...

Diabétesz Erzsébet-tábor külső helyszínen ottalvós és napközi formában

A közmédia „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő kampánya során befolyt állampolgári adományoknak köszönhe...

Napközi Erzsébet-tábor
Napközi Erzsébet-tábor

Tartalmas kikapcsolódás a lakóhelyen, színes programok és élmények országszerte. A nyári szünetben t...

Gyógyító Szent Erzsébet-tábor
Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Zalaszabarban

Biztonság, odafigyelés, élmények. Hatnapos, ötéjszakás élményterápiás tábor a speciális ellátást igé...

Családi Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Zalaszabarban

Különleges tábor Zalaszabarban, a speciális odafigyelést igénylő gyermeket nevelő családok számára. ...

Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Tihanyban

Biztonság, odafigyelés, élmények. Hatnapos, ötéjszakás élményterápiás táborok, daganatos betegségből...

Erdélyi Erzsébet-tábor
Osztálykirándulás Erdélyben

Az erdélyi évközbeni osztálykirándulásokat az Erdélyben működő közintézmények és gyermekvédelmi inté...

Nyári Élménytábor Erdélyben

Felejthetetlen élmények a határon túl. Ötnapos négyéjszakás tábor Erdélyben, oda-vissza 1-1 napos, h...

Családi Erzsébet-tábor
Családi Erzsébet-tábor Zánkán

Péntektől vasárnapig együtt a család! Hétvégente a gyermekek nem az iskolai közösséggel, hanem csalá...

Erzsébet-karácsony
Erzsébet-karácsony

Évzáró ünnepi programsorozat. Az Erzsébet-karácsony 2016 óta minden évben különleges kulturális prog...

sun waves fish

Játékajánló – Dobd be a közösbe

A „Dobd be a közösbe” a kulturális tudatosságot és kifejezőkészséget fejlesztő, elmemozdító játék. 12 éves kor felett ajánlott, legalább 4 játékos és 1 játékvezető részvételével.

Teendők a játék kezdete előtt (kb. 10 perc):

  • Játékszabályok, feladatok ismertetése.
  • A gyerekek osszuk csapatokra: 4 fő esetén 2-2 pár legyen, több fő esetén pedig lehetőleg egyenlő számú csapatokat alakítsunk.
  • A játékhoz szükséges eszközök kiosztása.
  • Minden játékos írhat 5 db szót külön cetlikre (amit úgy kell megírni, hogy más ne lássa), ha elkészült, bedobja a gyűjtő kalapba. Érdemes felhívni a gyerekek figyelmét arra, hogy a szavak írásánál gondolják át, mit írnak, mert lehet, hogy másik csapat tagja kapja a cetlijét, de az is lehet, hogy pont ő fogja kihúzni.

Eszközigény:

  • Papírcetlik
  • Íróeszköz
  • Kalap vagy tál (olyan tárgy, amiben össze lehet gyűjteni a szavakat)
  • Időmérő eszköz

Játék leírása:

  • A játék középpontjában a gyerekek által írt szavak állnak. Ha mindenki bedobta a közös gyűjtőhelyre a saját szavait, és jól összekevertük őket, kezdődhet a játék.
  • A játék alapvetően 3 fordulós activity: az első fordulóban körülírással lehet a szavakat elmagyarázni, a másodikban mutogatással, a harmadikban pedig csak egyetlen szóval lehet jellemezni azt a szót, amit ki kell találni.
  • A kezdő csapatból kiáll egy játékos, az ő feladata lesz, hogy a saját csapatának 1 perc alatt minél több szót elmagyarázzon. Ha lejárt az 1 perc, azokat a szavakat, amiket a csapattársai kitaláltak begyűjti és a helyére viszi.
  • Ekkor jöhet a következő csapat, akiknek szintén 1 percük van minél több szót kitalálni. Ha lejárt az 1 perc, csapatváltás jön. Ezt addig folytatják, amíg vannak cetlik a kalapban. Amint elfogytak a cetlik a kalapból, a csapatok megszámolják, mennyit sikerült kitalálniuk, majd ez alapján kapnak pontszámot.
  • Mindenki visszadobja a szavakat a kalapba, és indulhat a következő kör. A második körben ugyanazok a szavak szerepelnek (már mindet ismerik a gyerekek), viszont most csak elmutogatni lehet azokat. Szintén tartani kell az 1 perces időkeretet.
  • Ha egy gyermek olyan szót húz ki, amit nem tud értelmezni vagy nem tudja azt elmagyarázni, akkor (előre meghatározott szabály szerint: például 2-szer) passzolhat, tehát félreteheti és húzhat újat a kalapból.
  • A játékban nem lehet a másik csapatnak rabolni, viszont, ha szeretnénk, a játék elején meghatározhatjuk, hogy fél perc után szabad a rablás vagy egyéb játékvezetői döntés alapján határozzuk meg (rablás nélkül is fontos a csapatok egymásra figyelése, hiszen a többi fordulóban forognak a szavak, akár ők is kihúzhatják legközelebb, tehát csak úgy ismerik meg mindet, ha figyelnek).
  • A harmadik fordulóban (amikor csak egyetlen szót mondhat a gyermek a kitalálandó szóról) érdemes azt is megbeszélni, hogy mondhat-e másikat helyette, ha a többiek nem találják ki.
  • A csapaton belül szabadon eldönthetik, ki szeretne a szavakból húzni. Nem fontos sorban haladniuk, önkéntes alapon kiválaszthatják.
  • Ha a gyerekeknek még van még, illetve szeretik a kihívásokat, lehet nehezíteni, fokozni a játékot a következő fordulókkal (saját ötlet alapján is lehet folytatni): csak egy hangot/hangutánzó szót adhatnak ki (pl. csihuhu, kár-kár), ami a szóra utalhat; vagy csak egy mozdulatsort használhatnak stb.

Játék lezárása:

  • Számoljuk meg, mennyi pontot gyűjtöttek a játékosok és állítsuk fel a rangsort.
  • Ha megvan a rangsor, jöhet az eredményhirdetés.

A játékvezetés során érdemes figyelni:

  • Hagyjunk elegendő időt a játék kezdete előtt arra, hogy a gyerekek ki tudják gondolni a szavaikat.
  • Figyeljünk a sorrendre, mikor melyik csapat következik.
  • Minden alkalommal mérjük a rendelkezésre álló 1 percet.
  • Fontos az eredmények pontos felvezetése.
  • A csapatok figyeljenek egymásra is!

Feldolgozást segítő kérdésjavaslatok:

  • Hogy érezted magad játék közben?
  • Melyik forduló volt a legnehezebb? Miért?
  • Melyik forduló tetszett a legjobban? Miért?
  • Melyik szerep volt hozzád közelebb álló: amikor szavakat húztál vagy amikor kitalálni kellett?
  • Lenne még ötleted, hogyan lehetne feldobni a játékot? Milyen más fordulóval?