Játék – Ugróiskola

 

Bizonyára alig akad olyan gyermek, aki ne tudná, hogyan kell ugróiskolát rajzolni, játszani. Ha valaki mégsem ismerné, itt a remek alkalom, hogy megtanulja!

Rajzoljunk le (a földre karcolással, betonra krétával, vagy lakásba ragasztószalaggal) a mellékelt rajz szerint tíz négyzetet. Az egyes négyzetek oldala 40-60 cm legyen, majd számozzuk be a kockákat 1-10-ig. Ezután minden játékos keressen magának egy lapos kavicsot vagy cserépdarabkát (lakásban használhatunk poháralátétet, vagy gombóccá gyúrt zoknit).

A játékosok felváltva dobnak és járják végig az ugróiskolát a következőképpen:

Az első játékos álljon az ugróiskola elé, majd próbálja meg beledobni az egyes számú négyzetbe a kavicsát, ha sikerül a dobás, akkor fél lábbal ugorjon bele, vegye fel a kavicsot, majd egy ugrással forduljon meg, a következővel pedig ugorjon ki az ugróiskolából. Legközelebb, mikor újra rá kerül a sor a második, majd harmadik négyzetnél is ismételje meg ezt a folyamatot. A negyedik és ötödik négyzetnél, illetve a hetesnél és a nyolcasnál pedig már terpeszben ugorjon, és szintén terpeszben ugorva forduljon meg. Ha a játékos a dobást vagy az ugrást eltéveszti, akkor „megbukik” az ugróiskolában, és ezzel a dobás jogát átadja az utána következőnek. Amikor ismét rákerül a dobás sora, abba a kockába dobjon először, amelyiknél kiesett.

Amikor valaki kijárta az iskolát, vagyis végigér az ugróiskola mind a 10 négyzetén, akkor álljon vissza a dobóhelyre, fordítson hátat az ugróiskolának, és dobja hátra a kavicsát. Ha az valamelyik négyzetbe beletalált, akkor azt a négyzetet „elfoglalta”, jelölje meg magának (például rajzoljon karikát vagy hagyjon ott egy kavicsot stb.), és a további játék során ezt a négyzetet ki kell hagynia, át kell ugrania. Ha az egyik négyzetet lefoglaló játékos még egyszer kijárja az ugróiskolát, akkor újból foglalhat. Ha a háttal dobott kavics az ugróiskolán kívül esik le, akkor a dobás sikertelen, nem próbálkozhat újból. A játékot nehezíthetjük, ha több résztvevője van, például addig játszunk, amíg az utolsó négyzetet is elfoglalja egy játékos, vagy versenyezhetünk is, amely során az a játékos nyer, aki a legtöbb négyzetet foglalta le magának.

Az ugróiskola társakkal vagy egyedül is remek játék, mely kiválóan fejleszti a logikus, stratégiai gondolkodást, a térorientációt, az iránykövetést és az egyensúlyérzéket.

Kiemelt kép forrása: https://pixabay.com/