Az internet (sz)árnyai – feleletválasztós online kalandjáték

A digitális átalakulás egyik legfontosabb kérdése, hogyan tudjuk, különösen a fiatalok hogyan tudják az internetet biztonságosan, tudatosan és értékteremtő módon használni.

A Digitális Jólét Program keretében működő Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája által tervezett online játék élvezetes, szórakoztató módon ismerteti a gyerekkel az online világ kihívásait, és azt is megmutatja, hogyan navigáljunk biztonságosan, értő módon a ránk zúduló információáradatban.

Az internet (sz)árnyai egy feleletválasztós, online kalandjáték, a kaland-játék-kockázat logikában.

A játék során egy online beszélgetésbe csöppenünk, ahol a karakterünknek az online világ számos csapdáját (az online információ hitelessége, „trolltámadás”, összeesküvés-elméletek, online túlhasználat stb.) kell elkerülnie, kizárólag döntései segítségével. Miközben a cset beszélgetés zajlik, egy „valódi ellenséggel” is meg kell küzdenünk.

A játék indítása után egy szimulált, valós idejű beszélgetésbe csöppenünk. Az alaptörténet, hogy egy valószerűtlen esemény miatt elmarad a tanítás, erről kezdenek társalogni a cset szoba tagjai.

Minden válaszunknak tétje van: hozhatunk jó és rossz döntéseket egyaránt. A jó válaszok után pontokat kapunk és mellé zöld színnel kiemelve magyarázatot is, miért hoztunk helyes döntést a szituációban.

A játékot hangeffektek, egy valós beszélgetéshez hasonló várakozási idő és képek is színesítik. Egyes döntések után pedig egy közösségi médiafelület alatti kommentekbe is belecsöppenhetünk.

 

A játék valóságon alapuló szimulációval segít a játékosnak felismerni az online kommunikációs felületek veszélyeit, az online zaklatást, az álhíreket és hasonló fontos témaköröket, interaktív és játékos módon.

A játékot ITT tudod kipróbálni.

 

A szöveges tartalom és a videó az Online Erzsébet-játékok részeként a Digitális Jólét Program és Digitális Gyermekvédelem keretein belül készült.

 

Képek forrása: https://gms.hu