korok dots oval

A „Ház, fa, kutya” a kulturális tudatosságot és a kifejezőkészséget fejlesztő, együttműködést segítő játék, amit 12 éves kor felett ajánlunk. A szabadban és beltéren egyaránt játszható, legalább 6 játékos és 1 játékvezető részvételével.

Teendők a játék kezdete előtt:

  • Játékszabályok, feladatok ismertetése.
  • A játékhoz szükséges eszközök előkészítése.

Eszközigény:

  • A/4-es papírlap minden párnak
  • Kemény alátét a papírhoz
  • Íróeszköz, lehetőleg színes filctoll (1 db egy párnak)
  • Zenelejátszó, könnyű, nem vokális zene

Játék leírása:

  • A csoportot játékospárokra osztja a játékvezető. Ha a létszám páratlan, akkor az egyik csoporttag vagy megfigyelő lesz, vagy a játékvezető is beszáll a játékba.
  • Minden pár egymással szembefordított székekre ül, térdük összeér, rajta elhelyezve a papírlap az alátéttel. A filctollat mind a ketten megfogják.
  • A játékvezető arra kéri a résztvevőket, hogy amíg a zene szól, mindenki hunyja le a szemét, és képzeljen el egy tetszés szerinti tájat, benne egy házzal, a ház mellett egy fával, mellette egy kutyával. Engedjék szabadon képzeletüket.
  • 2-3 perc után a zene leáll, és a játékvezető arra kéri a párokat, hogy szavak nélkül, teljes csendben, a filctollat együtt fogva rajzoljanak egy képet, amin van egy ház, egy fa és egy kutya.
  • Amikor a kép elkészült, szignálják egy közös művésznévvel, majd közösen adjanak egy iskolai osztályzatot rá.

Játék lezárása:

  • Amikor minden pár elkészült a teljes feladattal, a képeket kifüggesztjük.
  • A játékosok beszámolhatnak az érzéseikről, elemzik az alkotást, és megbeszélik, hogy milyen tapasztalatokat szereztek a nem verbális kommunikációval, az empátiával és egymás befolyásolásával kapcsolatban.
korok dots oval

A játékvezetés során érdemes figyelni:

  • A párok tartsák csukva a szemüket.
  • Figyeljünk az időkeret betartására.

Feldolgozást segítő kérdések:

  • Hogyan érezted magad a játék közben?
  • Milyen lett a közös rajz? Hasonlít arra, amit elképzeltél? Melyik rész sikerült a legjobban?
  • Milyen érzés volt, hogy nem beszélhetitek meg a feladatot?
  • Próbáltad vezetni a párodat a rajzolásban? Milyen volt, amikor te vezettél?
  • Vezetett téged a párod a rajzolásban? Milyen volt?
  • Ki volt a dominánsabb kettőtök közül? Ezt milyen volt megélni?