korok dots oval

A kulturális programoknak kiemelt szerep jut a nyári, ottalvós Erzsébet-táborokban. A témakör színes programkínálata biztosítja, hogy minél több művészeti ággal ismerkedhessenek meg a táborozók.

A TáncTESO-k által tartott modern tánc foglalkozás során a résztvevők a kortárs táncok világával ismerkedhettek meg. A program egy rögtönzött bemelegítő játékkal indult, amellyel a gyerekek – ha nem összeszokott csoportról van szó – megismerhették egymást, és egyúttal megalapozta a felszabadult, jó hangulatot.

Az összecsiszolódás után a hiphop történetének rövid bemutatása következett. A táborozók megtudhatták, hogy az elnevezés több egy zenei műfajnál, Amerikában egy egész életstílust foglal magába. Megismerhették eredetének történetét, a hozzá kapcsolódó szokásokat, művészeti alkotásokat és a műfaj kiemelkedő művészeit, előadóit.

Miután már mindenki kíváncsiságát sikerült felkelteni, ideje elkezdeni a táncórát is. Elsőként játékos bemelegítésre került sor. Ehhez a teremben szétszóródva kényelmes sétatempóban sétálgattak a fiatalok, míg a csoportvezető azt nem kiáltotta, hogy „Stop!”. Ekkor mindenki megállt, majd átkerült a táborozókhoz a „stoppolás” joga, így a gyerekeknek ezután egymásra kellett figyelniük. Ha egyik társuk „Stop”-ot kiáltott és megállt, követniük kellett a példát. A játékot egy alaposabb bemelegítés követi, melynek során a táborozók felülről lefelé haladva minden ízületüket átmozgatják.

Ezután kezdődött a koreográfiák megtanulása. Először kisebb részleteket és egyedi improvizatív táncmozdulatokat sajátítottak el a résztvevők. Megtanulták, hogyan mozogjanak olyan lassan, mintha mocsárban lépkednének, gyorsan, mintha áramütés érte volna őket, vagy hogyan mozgassák külön az egyes végtagjaikat.

Amint ezeket alaposan begyakorolták, kezdetét vette a közös koreográfia betanulása a TáncTESO-k segítségével. Az egyes gyakorlatokat addig ismételgették közösen, míg mindenkinek sikerült elsajátítania.

A foglalkozás végére a táborozók már egy adott zenerészletre igazított, teljes koreográfiát is el tudtak együtt táncolni. Ezután vezetett nyújtás, majd egy csoportos beszélgetés következett, ahol a táborozók megoszthatták az órával kapcsolatos élményeiket, tapasztalataikat.

A program során a gyerekek tágíthatták zenei ismereteiket, új táncmozdulatokkal, gyakorlatokkal ismerkedhettek meg, miközben felszabadultan szórakozhattak. A közös táncolás segítette őket, hogy új érdeklődési kört találjanak, valamint közösségépítő hatással is bírt.