Játék – Sudoku
LETÖLTHETŐ SUDOKU
Az „Agytorna” a matematikai kompetenciák fejlesztésére alkalmas, elmemozdító játék, amit 10 éven felüli gyermekek számára ajánlunk. A lebonyolításához csupán papírra és ceruzára, 3 játékosra, 1 játékvezetőre és egy kisebb teremre vagy szobára van szükségünk.
Teendők a játék kezdete előtt (kevesebb mint 5 perc):
Eszközigény:
Játék leírása:
A játék célja a figyelem fejlesztése. Érdemes hosszú távon többször elvégezni a gyakorlatot, hogy látható legyen a fejlődés.
Minden gyermek kap egy papírt és egy ceruzát. A korosztályok figyelembevételével a játékvezető felírja egy számsor kezdő tagjait (például 1, 2, 3… 55, 56, 57… 100, 101, 102).
A gyerekek feladata, hogy „start” vezényszóra kezdjék el leírni a látott számokat, illetve, helyesen folytassák azt egészen addig, amíg meg nem hallják, hogy „állj”. A cél, hogy ez idő alatt minél tovább eljussanak.
A játék nehezítése, hogy amíg a játékosok írnak, a játékvezető szavakat mond, amit a gyerekeknek a számsor írása közben meg kell jegyezniük (nem írhatják le). Csak akkor kezdhetik a szavakat emlékezetből leírni, ha meghallották az „állj” vezényszót Első lépésként a számsort ellenőrizzük: közösen mondjuk a számokat, és akinek elfogyott vagy rontott, csendben marad. Aki a legtovább jutott, az lesz a győztes. Ezután a szavak ellenőrzése következik.
Játék lezárása:
A játékvezetés során érdemes figyelni:
Feldolgozást segítő kérdésjavaslatok:
Kép forrása: pixabay.com