Ottalvós Erzsébet-táborok
Nyári Élménytábor Zánkán

Vasárnaptól péntekig tartó ottalvós táborok a Balaton északi partján. Napi ötszöri étkezés, hamisíta...

Nyári Élménytábor Fonyódligeten

Vasárnaptól péntekig tartó jurtasátras, ottalvós táborok a Balaton déli partján. Napi ötszöri étkezé...

Osztálykirándulás Zánkán

Háromnapos, kétéjszakás ottalvós táborok tavasszal és ősszel. Hétfőtől szerdáig és szerdától pénteki...

Osztálykirándulás Fonyódligeten

Őszi háromnapos, kétéjszakás ottalvós táborok. Hétfőtől szerdáig és szerdától péntekig tartó turnuso...

Diabétesz Erzsébet-tábor
Diabétesz Erzsébet-tábor Zánkán

Biztonságos kikapcsolódás az 1-es típusú diabéteszes gyermekeknek a Zánkai Erzsébet-táborban a diabé...

Diabétesz Erzsébet-tábor külső helyszínen ottalvós és napközi formában

A közmédia „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő kampánya során befolyt állampolgári adományoknak köszönhe...

Napközi Erzsébet-tábor
Napközi Erzsébet-tábor

Tartalmas kikapcsolódás a lakóhelyen, színes programok és élmények országszerte. A nyári szünetben t...

Gyógyító Szent Erzsébet-tábor
Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Zalaszabarban

Biztonság, odafigyelés, élmények. Hatnapos, ötéjszakás élményterápiás tábor a speciális ellátást igé...

Családi Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Zalaszabarban

Különleges tábor Zalaszabarban, a speciális odafigyelést igénylő gyermeket nevelő családok számára. ...

Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Tihanyban

Biztonság, odafigyelés, élmények. Hatnapos, ötéjszakás élményterápiás táborok, daganatos betegségből...

Erdélyi Erzsébet-tábor
Osztálykirándulás Erdélyben

Az erdélyi évközbeni osztálykirándulásokat az Erdélyben működő közintézmények és gyermekvédelmi inté...

Nyári Élménytábor Erdélyben

Felejthetetlen élmények a határon túl. Ötnapos négyéjszakás tábor Erdélyben, oda-vissza 1-1 napos, h...

Családi Erzsébet-tábor
Családi Erzsébet-tábor Zánkán

Péntektől vasárnapig együtt a család! Hétvégente a gyermekek nem az iskolai közösséggel, hanem csalá...

Erzsébet-karácsony
Erzsébet-karácsony

Évzáró ünnepi programsorozat. Az Erzsébet-karácsony 2016 óta minden évben különleges kulturális prog...

sun waves fish

Játékajánló – Bizalmi akadálypálya

 

Bizalmi akadálypálya


A „Bizalmi akadálypálya” a kezdeményezőkészséget és a vállalkozói kompetenciát, valamint a bizalmat fejlesztő, érzékenyítő játék. 12 éves kor felett ajánljuk, legalább 5 gyermek részvételével és játékvezető irányításával.

 

Teendők játék kezdete előtt (kb. 10 perc):

  • Ismertessük a gyerekekkel a játékszabályokat és a feladatokat. Mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy mindenki érti-e a játék menetét, és hagyjunk lehetőségeket a kérdésekre.
  • Rendezzük be a helyszínt, alakítsunk ki egy akadálypályát.

 

Amire szükség lesz a játék során:

  • Kendő
  • Székek és asztalok, vagyis bármi, amiből akadályt lehet állítani.

 

Játék leírása:

  • A játék célja az érzékenyítés és a bizalom fejlesztése. A gyerekek megtapasztalhatják, hogy milyen érzés, amikor másokra vagyunk utalva, és kevésbé támaszkodhatunk saját magunkra valamiért.
  • A termet berendezzük (egy forgalmas utca imitálása a cél) – akár a gyerekeket is bevonhatjuk a feladatokba – , kijelölünk egy útvonalat, valamint annak a kezdő- és végpontját is.
  • A játékvezető kiválaszt egy gyermeket, akinek beköti a szemét, neki kell majd végig mennie az akadályokon, úgy, hogy egy társa segít neki. Választunk egy társat a bekötött szemű játékos mellé, aki segíti őt az útvonalon.
  • Fontos, hogy egy szituációba helyezzük a játékot: például elmondjuk, hogy a bekötött szemű gyermek egy gyengén látó járókelő aki a zebrát keresi, bizonytalannak tűnik, ép látású társa pedig a segítségére siet. Ezáltal meg tudjuk figyelni, hogy a segítő hogyan „szólítja” meg a látássérült társát, hogyan kommunikál vele, amire a játék végén reflektálhatunk is.
  • A többi gyermeknek is fontos szerepe lesz, hiszen ők (hanghatásokkal) is az akadályok egy részét fogják képezni. Szétszórtan elhelyezkednek az akadályok között és ők lesznek a forgalmas utcán közlekedők. Fel lehet osztani, hogy ki, milyen hanghatást/szerepet szeretne betölteni: autó szirénázás, egy néni a piacon alkudozik, siető, futó járókelő, kerékpár csengő, kutyát sétáltató állampolgár. A gyerekek eközben nyugodtan mozgásukkal is kifejezhetik a szerepüket (sétálgatnak, helyben kocognak, beszélgetnek). Viszont az éppen játékban lévő gyermekhez nem érhet hozzá senki.
  • A segítő játékosnak pedig alkalmazkodva a véletlenszerű akadályokhoz (piros lámpánál megáll, kikerüli az embereket, félreállnak a szirénázó autó elől) végig kell vezetnie látássérült társát az „utcán”.

 

Játék lezárása:

  • A gyerekek szabadon kipróbálhatják a különböző szerepeket.
  • A játék egy beszélgetéssel zárul, ahol megbeszélhetik a tapasztalatokat, élményeket, mennyire volt pozitív vagy negatív. Térjünk ki arra, hogy mi a teendő olyankor, ha ez a valóságban is megtörténik. Hogyan segíthetünk másoknak: először is megkérdezzük, hogy van-e szükség a segítségünkre, ha igen, érdemes megkérdezni, hogy ezt hogyan tehetjük meg, neki mi a segítség (pl.: könyökünket nyújtjuk).

 

A játékvezetés során érdemes figyelni:

  • Ebben a játékban nem a gyorsaság a lényeg, hívjuk fel a figyelmet arra, hogy nem számít mennyi idő alatt teszi meg az adott pár az utat. A koncentráció és az egymásra hangoltság sokkal fontosabb.
  • Az akadályt képező gyerekek ne menjenek neki, ne érintkezzenek az éppen játékban lévő párral, csak hangjukkal akadályozzák őket, illetve előttük, mögöttük elsétálhatnak stb.
  • Figyeljünk a balesetek elkerülésére, a segítő ne vezesse neki az akadályoknak a párját.

 

Lezárást/feldolgozást segítő kérdésjavaslatok:

  • Hogyan érezted magad játék közben?
  • Melyik szerep tetszett jobban?
  • Amikor be volt kötve a szemed, hogyan viszonyult hozzád a segítő társad? Beléd karolt, megkérdezte, hogy segíthet-e? Hogyan vezetett, könnyen megbíztál benne?
  • Milyen érzés volt segítőnek lenni? Társad könnyen megbízott benned, követett?

 

Forrás: http://ujalma.hu/wp-content/uploads/2012/01/jatekgyujtemeny_tanaroknak.pdf

 

Kiemelt kép forrása: pixabay.com