Ottalvós Erzsébet-táborok
Nyári Élménytábor Zánkán

Vasárnaptól péntekig tartó ottalvós táborok a Balaton északi partján. Napi ötszöri étkezés, hamisíta...

Nyári Élménytábor Fonyódligeten

Vasárnaptól péntekig tartó jurtasátras, ottalvós táborok a Balaton déli partján. Napi ötszöri étkezé...

Osztálykirándulás Zánkán

Háromnapos, kétéjszakás ottalvós táborok tavasszal és ősszel. Hétfőtől szerdáig és szerdától pénteki...

Osztálykirándulás Fonyódligeten

Őszi, háromnapos és kétéjszakás, ottalvós táborok. Hétfőtől szerdáig és szerdától péntekig tartó tur...

Diabétesz Erzsébet-tábor
Diabétesz Erzsébet-tábor Zánkán

Biztonságos kikapcsolódás az 1-es típusú diabéteszes gyermekeknek a Zánkai Erzsébet-táborban a diabé...

Diabétesz Erzsébet-tábor külső helyszínen ottalvós és napközi formában

A közmédia „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő kampánya során befolyt állampolgári adományoknak köszönhe...

Napközi Erzsébet-tábor
Napközi Erzsébet-tábor

Tartalmas kikapcsolódás a lakóhelyen, színes programok és élmények országszerte. A nyári szünetben t...

Gyógyító Szent Erzsébet-tábor
Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Zalaszabarban

Biztonság, odafigyelés, élmények. Hatnapos, ötéjszakás élményterápiás tábor a speciális ellátást igé...

Családi Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Zalaszabarban

Különleges tábor Zalaszabarban, a speciális odafigyelést igénylő gyermeket nevelő családok számára. ...

Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Tihanyban

Biztonság, odafigyelés, élmények. Hatnapos, ötéjszakás élményterápiás táborok, daganatos betegségből...

Erdélyi Erzsébet-tábor
Osztálykirándulás Erdélyben

Az erdélyi évközbeni osztálykirándulásokat az Erdélyben működő közintézmények és gyermekvédelmi inté...

Nyári Élménytábor Erdélyben

Felejthetetlen élmények a határon túl. Ötnapos négyéjszakás tábor Erdélyben, oda-vissza 1-1 napos, h...

Családi Erzsébet-tábor
Családi Erzsébet-tábor Zánkán

Péntektől vasárnapig együtt a család! Hétvégente a gyermekek nem az iskolai közösséggel, hanem csalá...

Erzsébet-karácsony
Erzsébet-karácsony

Évzáró ünnepi programsorozat. Az Erzsébet-karácsony 2016 óta minden évben különleges kulturális prog...

sun waves fish

Játékajánló – Csoporthangulat színekben

A „Csoporthangulat színekben” egy együttműködést segítő, kulturális tudatosságot és kifejezőkészséget fejlesztő foglalkozás, amit 10 éves kortól ajánlunk. Már 4 gyermek részvételével és 1 játékvezetővel megvalósítható, viszonylag nagyobb helyszínt igényel.

Teendők a játék kezdete előtt:

  • Ismertessük a gyerekekkel a játékhoz kapcsolódó szabályokat és feladatokat. Mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy mindenki érti-e a játék menetét és hagyjunk lehetőségeket a kérdésekre.

 

Eszközigény:

  • Élénk színű temperafestékek vagy dobozos festékek, ecsetek, nagyobb méretű, papír (a csomagolópapírnál kicsit jobb minőségű).

 

Játék leírása:

A foglalkozás célja: A nem szóbeli kifejezési formákat használva közösen megalkotni egy képet, amely színekkel, elnagyolt formákkal kifejezi a csoport „itt és most” hangulatát.

  • A játék során a csoport egy közös festményt fog készíteni, amihez mindenki hozzáfestheti a saját részét, egyénileg választott színekkel és formákkal.
  • Bemutatjuk a használható eszközöket, kedvet csinálunk a kipróbálásukhoz. A színek keveréséhez készítsünk ki tálkákat, valamint kisebb papírokat is, amin kipróbálhatjuk a színeket. A színpróba közben elgondolkodhatunk azon, hogy melyik szín hogyan hat ránk, vagy melyik az, ami leginkább megfelel az éppen aktuális
  • Ha szükséges, több asztalt is összetolhatunk, hogy mindenki hozzáférjen a papírhoz, amit körül vesznek a gyerekek és a hangulatuknak megfelelő színnel elkezdenek megfesteni. Többen is dolgozhatnak egyszerre, nincs felosztva, hogy kinek mekkora felület jut.
  • Lehet, hogy először a papírnak csak egy kis részén helyezik el a kezük nyomát a gyerekek, vissza is lehet térni egy újabb hangulat színek által történő kifejezéséhez.
  • Ügyeljünk arra, hogy alkotás közben ne beszéljenek a gyerekek és és szavak nélkül alkossanak, a lényeg, hogy mindenki tegyen hozzá valamit a közös munkához.
  • Ha elkészült az alkotás, vagyis a lehető legteljesebben kitöltöttük a rendelkezésre álló felületet és mindenki hozzájárult a közös mű elkészítéséhez, akkor hátra lépve a rajztól elfordulva leülünk egy körben.

 

 

A játék lezárása:

  • Újra megnézzük a csoportfestményt és megbeszéljük, hogy milyen élmény volt elkészíteni, milyen elképzelések voltak, és ezekre hatott vagy nem hatott a társaink által használt színvilág. Értékeljük egyben is az egész kompozíciót abból a szempontból is, hogy mennyire fejezi ki a csoport aktuális hangulatát.

 

A játékvezetés során figyelni kell:

  • Direkt ötleteket ne adjunk a színek használatához, keveréséhez, de amikor mindenki kipróbálta, kezdődhet a munka.
  • Figyeljenek a gyerekek egymásra, és arra is, hogyan lehet kapcsolódni a másik vonalvezetéséhez, a társaik által használt színekhez.

 

Feldolgozást segítő kérdések:

  • Hogyan érezted magad a játék közben?
  • Figyeljük meg a csoportrajz színeit és formáit, mi a domináns? Mit jelent ez nekünk? Milyen érzéseket tükröz?
  • Mi az, ami nagyon előtérben van, és mi az, ami csak halványan jelenik meg? Mi az, ami a rajz központjában és a szélén van?
  • Hiányzik még valami az alkotásról?
  • Milyen vonalak jellemzőek? A vonalak összeérnek?

 

Kiemelt kép forrása: pixabay.com