Játékajánló – Drámajáték – Szállodai vendégek
Drámajáték – Szállodai vendégek
A „Szállodai vendégek” egy vidám, activity szerű drámajáték, amit 10 évnél idősebb gyermekek számára ajánlunk. A játék már 6 fő részvételével megvalósíthat, 1 játékvezető is szükséges. A játék menete nem igényel tágas teret, beltéren és kültéren egyaránt játszható.
Teendők a játék kezdése előtt (kb. 5-10 perc):
- Ismertessük a gyerekekkel a játékhoz kapcsolódó szabályokat és feladatokat. Mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy mindenki érti-e a játék menetét és hagyjunk lehetőségeket a kérdésekre.
Készítsük elő a játék során használt szituációs kártyákat, amelyekre a megoldandó feladványt írjuk.
Feladvány példák:
„Kizártam magam a szobámból! Nincs véletlenül egy pótkulcsa?”
„Beleejtettem a jegygyűrűmet a fürdőkád lefolyójába. Tudna hívni egy szerelőt, aki kiszedi onnan?”
„Nem működik a lift.”
Eszközigény:
- Papír és írószer
Játék leírása:
A drámajáték alapszituációja: a játékosok egy szálloda vendégei, akik valamiért nem tudnak megszólalni, ugyanakkor nagyon fontos mondanivalójuk volna a szálloda recepciósának.
A játék elején kiosztjuk az előre megírt szituációs kártyákat, ez alapján indulhat is a játék. A játékosok, vagyis a szálloda vendégei, a mondanivalójukat csak mozgással, gesztikulálással adhatják a szállodai recepciós tudtára. Tehát a recepciós lesz az, akinek ki kell találnia a feladványt, az ő kérdéseire reagálhatnak a játékosok.
A játék akkor ér véget, ha a szálloda recepciósa rájött, hogy mit akarnak mondani a vendégek.
Feldolgozást segítő kérdésjavaslatok:
- Hogyan érezted magad játék közben?
- Milyen érzés volt, hogy nem szólalhattál meg? Nehéz volt kifejezned magad? Mi segített?
- Milyen érzés volt, hogy a játékostársad nem szólalhatott meg? Nehéz volt megérteni mit szeretne? Mi segített?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com