Játék – Sudoku
LETÖLTHETŐ SUDOKU
Az „Impulzus” a kezdeményezőkészség és a vállalkozói kompetenciákat fejlesztő, ügyességi játék, amit 10 éven felüli gyermekek számára ajánlunk. Ahhoz, hogy élvezetes legyen a játék, legalább 10 játékosra, 2 játékvezetőre, egy tágasabb, szabadtéri helyszínre és néhány kellékre lesz szükség.
Teendők a játék kezdete előtt:
Eszközigény:
Játék leírása:
A játékvezetők beállítják a gyermekeket két sorba (oszlopba): egy oszlopon belül a gyerekek megfogják egymás kezét és a két oszlop egymásnak háttal helyezkedik el. Az egyik játékvezető az oszlop egyik végénél áll, míg a másik játékvezető az oszlop másik végénél és a gyerekektől pár lépésre helyezi el a tárgyat (pl.: plüssállat).
Az első játékvezetőnél van a pénzérme. Mindkét oszlopból az első két gyermek a játékvezetőt figyeli, ő fogja feldobni a pénzérmét, a többi gyerek pedig lefelé néz vagy becsukja a szemét, mert nem kommunikálhatnak egymással. A játék közben nem szabad hangokat kiadni vagy beszélni.
Az első játékvezető folyamatosan feldobálja a pénzérmét, az elöl lévő gyerekek feladata pedig, hogy amikor „fej”-et mutat az érme, láncot indítanak kézszorítással. Az oszlop többi tagjának az a feladata, hogy ezt minél gyorsabban továbbítsa szintén kézszorítással, úgy, hogy az utolsó gyermek, amikor ezt megkapta, oda tudjon szaladni a tárgyhoz és megszerezni azt.
A tárgyat ilyenkor csak meg kell fognia, nem kell vele máshova szaladni. Amelyik gyermek hamarabb megszerezte a plüsst, az a csapat nyer. A következő körben az oszlop tagjainak elrendeződése változik, az utolsó gyermek előre megy, és ő lesz a pénzérme-figyelő.
Figyelem: ha egy gyermek rosszkor indítja a kézszorítást (írásnál), akkor büntetésből neki hátra kell mennie és ő lesz az oszlop utolsó tagja, tehát az, hogy melyik csapat áll nyerésre, pillanatról pillanatra változhat, ennél a játéknál nagyon fontos a koncentráció és a figyelem.
Játék lezárása:
A játékvezetés során érdemes figyelni:
Feldolgozást segítő kérdésjavaslatok:
Kép forrása: pixabay.com