Játékajánló – Mister X
A mister x kulturális tudatosság és kifejezőkészséget fejlesztő, elmemozdító játék. 10 év feletti gyermekek számára ajánljuk. Kisebb helyen is játszható, és a játékvezető mellett legalább két játékosra lesz szükség. Ez a játék klasszikus agymozgató, a feladványok közben észrevétlenül tanulhatnak belőle a gyerekek.
Teendők játék kezdete előtt:
Magyarázzuk el érthetően a gyermekeknek, a játékhoz kapcsolódó szabályokat és feladatokat. Mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy mindenki érti a játék menetét és hagyjunk lehetőséget a kérdésekre.
Eszközigény:
A játékhoz nincs szükségünk semmilyen eszközre.
Játék leírása:
Az egyik játékos gondol egy híres emberre, de csak a nevének kezdőbetűjét árulja el, például: Mister M.
A többiek dolga, hogy olyan kérdéseket tegyenek fel, amelyek konkrétan M kezdőbetűs személyekhez kötődnek, és kitalálják, kire gondolt a társuk.
A „kigondolónak” többlet feladata is van: amikor érkezik egy kérdés – például: Ő írta a Kincskereső kisködmönt? –, de a kigondoló nem arra a személyre gondolt, akkor ki kell mondania, hogy a nem megfelelő kérdés kire vonatkozik, tehát: „Nem, nem Móra Ferencre gondoltam.”
Ha a kigondoló játékos a kérdésre nem tud válaszolni, tehát a példánál maradva a kisködmönről nem ugrik be neki Móra Ferenc neve, akkor passzol.
Ha passzol a kigondoló, akkor barkochba kérdés lehetőséget kapnak a többiek, például: Mister M egy író?
A játék akkor ér véget, ha a gyerekek kitalálják, kire gondolt a társuk.
Ha a gyerekeknek van kedvük, folytatódhat a játék úgy, hogy aki kitalálta, az gondol a következő személyre.
További tippek a játékvezető számára:
- Ha szükség van rá, segíthetünk a kérdésekben.
Feldolgozást segítő kérdésjavaslatok:
- Nehéz volt kitalálni a feladványokat?
- Mennyire érezted nehéznek, hogy csak egy megadott betűvel játszhattatok?
- Melyik szerep tetszett jobban? Amelyikben találgatni kellett, vagy aki gondolt valakire?