Játékajánló – Pap sapkája
Játékajánló – Pap sapkája
A „Pap sapkája” egy elmemozdító, szórakoztató játék, ami a kezdeményezőkészséget és a vállalkozói kompetenciát is fejleszti. 10 éves kortól ajánljuk, bárhol játszható, már 6 gyermek részvételével és játékvezető irányításával.
Teendők játék kezdése előtt:
- Ismertessük a gyerekekkel a játékhoz kapcsolódó szabályokat és feladatokat. Mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy mindenki érti-e a játék menetét, és hagyjunk lehetőségeket a kérdésekre.
- A gyerekek körben ülve helyezkednek el.
Játék leírása:
- A gyerekek választanak maguknak egy madárnevet, fontos, hogy ne legyenek ugyanolyan nevek egy csoporton belül. A játék játszható egyéb meghatározással is, úgy, mint foglalkozás, sportág, virág stb. A játék kezdete előtt beszéljük meg mivel lehet a „zálogot” kiváltania, annak aki hibázik.
- A játékvezető elkezdi egy mondókával a játékot: „A pap elhagyta a sapkáját, megtalálta a: flamingó!” Erre annak a gyermeknek kell válaszolnia, a lehető leghamarabb, aki a flamingó madárnevet választotta magának: „Nem a flamingó, hanem a … rigó.” Erre már annak a gyermeknek kell reagálnia, aki a rigó madárnevet választotta magának. Ennek így kell tovább folytatódnia.
- Ügyeljünk arra, hogy pörögjön a játék, hívjuk fel a gyerekek figyelmét arra, hogy nem lehet rögtön visszaadni a szót annak, aki a mi madárnevünket mondta, törekedjünk a változatosságra.
- Aki hibázik vagy elrontja (visszaadja a szót, akitől kapta; nem szereplő nevet mond; túl sokat gondolkodik), zálogot ad, amit a játék elején meghatároztunk, hogy hogyan lehet kiváltani.
- Minden zálogadás után a játékvezető újrakezdi a mondókáját.
Játék lezárása:
- A zálogok kiváltása a játék végén vagy akár közben is megtörténhet.
A játékvezetés során figyelni kell:
- Fel kell hívni a gyerekek figyelmét arra, próbáljanak megjegyezni minél több madárnevet, hogy ne mindig ugyanannak a játékosnak adják át a szót.
- Játékvezetőként is érdemes fejben tartani a játékosok által választott neveket/szereplőket.
Lezárást, feldolgozást segítő kérdésjavaslatok:
- Hogyan érezted magad játék közben?
- Hogyan tudtad követni, hogy milyen madárneveket választottak a társaid?
- Nehéz volt megjegyezni a neveket? Miért?
- Mit éreztél, amikor zálogot kellett adnod a játék során?
Forrás: http://jatek.gyujtemeny.net/jatekszabaly/oldal/16.php
Kiemelt kép forrása: pixabay.com