Szülői mediációs beszélgetések – A reklámok

A videó azokat a szülőket szólítja meg, akik 7 és 12 év közötti gyermekeket nevelnek. A beszélgetés olyan mindennapi kérdéseket jár körbe, amivel a gyerekek és mi magunk is nap mint nap találkozhatunk. Hogyan befolyásolja gyermekeinket a reklám? Mi az a márkafetisizmus és milyen hatással van a gyermekek szociális életére? Van-e szülői policy a reklámokkal kapcsolatban?

Beszélgetünk a reklámokról a gyerekekkel?

A beszélgetés célja, hogy ráébredjünk, mennyire jelen vannak a mindennapjainkban a reklámok és milyen nagy hatást gyakorolnak a fogyasztásra. A reklámok nem eredendően jók és rosszak, hiszen számtalan előnyünk is származhat belőlük, például ismereteket közvetít felénk és formálja a kultúrát. A minőségi reklámok gyakran hozzáadott vizuális és tartalmi értéket is hordozhatnak, de jó, ha tisztában vagyunk a mögötte megbújó üzleti világgal és azzal, hogy szinte minden olyan felületért, amit mi ingyenesnek gondolunk, valójában a reklámok megtekintésével „fizetünk”. Gyakran a vásárlás serkentése érdekében manipulatív, kifejezetten gyermekeket célzó reklámokkal is szembe találkozhatunk az online térben, fontos tehát, hogy tudatosak legyünk és erre gyermekeinket is megtanítsuk. A hagyományos, nyomtatot, rádiós vagy televíziós reklámok sokkal direktebbek, mint az online marketing, ezért arra érdemes törekedni, hogy az online környezet gyerekbarát legyen. Érdemes használni a YouTube Kids alkalmazást, szűrőket beállítani. Közös gépnél használjunk külön fiókot, amelynek segítségével elkerülhető a felnőtteknek és a gyerekeknek szóló tartalom keveredése, és folyamatosan javasolt monitorzni a gyermek online jelenlétét.

A szöveges tartalom és a videó az Online Erzsébet-játékok részeként a Digitális Jólét Program és Digitális Gyermekvédelem keretein belül készült.

 

Kiemelt kép forrása: canva.com