Javasolt mozgásprogramok szülők számára 6-8 éveseknek

2020.06.08.

Javasolt mozgásprogramok szülők számára gyermekeik mozgásfejlesztésre kül- és beltérre egyaránt. 6-8 éves korosztály számára.


A gyermekek ebben a korosztályban igazán aktívak a mozgástevékenységet figyelembe véve. Viszont érdemes tudni alapvetően olyan tényezőket, amelyek a gyermekek motoros képességének fejlesztését figyelembe veszik.

A szakirodalmak szerint ebben a korosztályban a kondicionális képességek fejlődését a saját testsúlyos, jól kivitelezett gyakorlatok végrehajtása biztosítja.

A koordinációs képességek fejlődésénél arra kell figyelni, hogy ebben az időszakban az úgynevezett érzékenység, a fogékonyság döntő szempont a későbbi készségek kialakulása érdekében. Ezért az ilyen korú gyerekeknek biztosítani szükséges a mozgásérzékelést elősegítő gyakorlatokat (segít a mozgások pontos, gazdaságos végrehajtásában, könnyed, kellemes érzetű mozgások kivitelezésében), a gyorskoordinációs-, ritmusképességet fejlesztő feladatokat.

Ha a gyermekeknek a szabadban van lehetősége mozgásos tevékenységekre, akkor a legjobb a játékos mozgásprogramok végrehajtása. Játszótereken a mászások, függések, vándorfüggések, ugrások. Továbbá a fogójátékok (mint például az egyszerű fogó, párosfogó stb.). A labdajátékok (mint például a labdarúgás, kosárlabda, röplabda stb.), labdás ügyesség fejlesztő játékok (mint például a célba dobások, kiütő játékok, labdaátadások pattintottan, fejfölül, mellső átadások stb.). Alkalmazzák az ütős sportokat (tollaslabda, tenisz) és a gördülő sportokat (görkorcsolya, gördeszka). Ezekkel biztosíthatják az alapvető kondicionális és koordinációs képességek fejlődését.

Ha a gyerekek otthon a lakásban kénytelenek tartózkodni, akkor a például a zenére végrehajtott feladatok utánzáson alapuló végrehajtása javasolt (zenés torna, aerobik, táncok). Ebből kiindulva a számítógépek, okostelefonok segítségével a videómegosztókon számtalan edzésmódszer és annak gyakorlataik megtekinthetők. De tulajdonképpen már a testnevelés tantárgyból is rengeteg videó került fel a megosztókra, ezért azok is követhetők. A gyakorlatok legyenek egyszerű mozgásformákból állók (lendítések, körzések, guggolások, fordulatok stb.), és ennek köszönhetően a gyakorlatok végrehajthatókká válnak. Pingpong labdával célba dobások, falnak pattintások.

Néhány javaslat és tudástár:

https://www.youtube.com/watch?v=AUyhW_ZyPr0&list=PLSnySM3JvTTw7n84ZVFDSIVw5BUU3n0I6&index=21

https://www.youtube.com/watch?v=eUybAxbPZhc&list=PLSnySM3JvTTw7n84ZVFDSIVw5BUU3n0I6&index=27

https://wordwall.net/hu-hu/community/testnevel%C3%A9s

Egyszerű társasjátékként használható:

Kiemelt kép forrása: https://pixabay.com/

Szerző: Dorka Péter testnevelés szakos középiskolai tanár

Ezek is érdekelhetnek

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Add meg az email címed és értesítünk minden újdonságról!