korok dots oval

Manapság a digitális világ elengedhetetlen részét képezi mindennapjainknak, ezért az Erzsébet-táborokban a digitális kompetencia fejlesztése is kiemelt szerepet kap. A gyerekek a táborok során számos programozással, robottechnológiával, illetve egyéb digitális témákkal kapcsolatos programokon vehetnek részt.

A Kódolj a mobilodra! – mobil alkalmazás fejlesztő foglalkozáson a gyerekek egy, a korosztályukra szabott alkalmazásfejlesztő játékon szerezhetnek személyes tapasztalatot egy applikáció arculatának kialakításában és programozásában. Mélyíthetik ismereteiket a mobil- és okoseszközök használatáról, azok lehetőségeiről és kockázatairól, valamint megérthetik, hogy készülnek a mindennapokban használt telefonra készült megoldások, applikációk.

Mielőtt a programozás rejtelmeibe csöppennek a gyerekek, egy gyors tudáspróba során mérik fel, hogy mit tudnak a mobil alkalmazásokról, majd párokra osztva a teremben levő asztalokról egy tabletet vehetnek el.

Az egyes tableteken öt különböző alkalmazással ismerkedhetnek meg, majd 10 percük van arra, hogy rájöjjenek, mit is lehet játszani, illetve hogyan lehet használni a tabletes appokat, majd ugyanennyi idő alatt ki is próbálhatják azokat.

Az oktató ezután a gyerekekkel közösen átbeszéli tapasztalatikat, értékelhetik az alkalmazásokat melyeket bizony velük egykorú gyerekek készítettek.

Majd jöhet a munka! Az oktató megmutat néhány tanulságos programelemet a kipróbált alkalmazásokból, melyek közül minél többet közösen beazonosítanak: A szereplőket, háttereket, hangokat, egyes szereplők egyszerűbb programelemeit.

A párok a Kapj el, ha tudsz! játékot fejleszthetik le, melyen egy bemutató alapján dolgozhatnak, majd közösen tesztelik is azt. A fejlesztett játékhoz két játékos kell: az egyik játékos célja, hogy megmentse a szereplőt úgy, hogy dőléssel a játéktér különböző helyeire menekíti, míg a másik játékos koppintással próbálja őt elkapni. Amikor a szereplőt koppintással elkapja a másik játékos, akkor a szereplő „mérete” csökken.

Miután kellőképpen belejöttek a csapatok, egy kicsit szabadabb utat kapnak a programozáshoz, feladatkártyák alapján alkothatnak egy alkalmazást.

A foglalkozás végén a témához kapcsolódó kérdéseiket beszélhetik meg közösen.

A program kiemelt célja a gyermekek kompetenciáinak fejlesztése, saját ötleteikre, egyedi, kreatív megoldásaikra, a közös munkára és az együttműködésre ösztönzés, valamint iránymutatás az érdeklődők számára a továbbtanulásukhoz, esetlegesen a későbbi pályaválasztásukhoz.