„Tudományhétfő” az Erzsébet-táborokban
Hírek
A vasárnapi érkezést követő első napon, hétfőn, a tudományé a főszerep, és a digitális kompetenciák fejlesztése is hangsúlyos a balatoni Erzsébet-táborokban. Mivel még épp csak elkezdődött a tábor, játékos csapatépítő és közösségformáló programok is várnak a gyermekekre.
Az Élménytáborokban a gyermekek megtudhatják hol is tart napjainkban a tudomány. Megismerhetik a 3D nyomtatás és tárgyalkotás lehetőségeit, a humanoid robot működését. A jövő programozói inspirálódhatnak a LEGO robotfoglalkozásokon, megérthetik, hogyan is működnek okoseszközeink az „Élményalapú programozás-Mesterséges intelligencia a mindennapokban, smart megoldások” című foglalkozás alatt, és ha kedvet kaptak a számítástechnika és a programozás világához, akkor az interaktív pályaorientációs foglalkozás – Legyél TE is informatikus! program során megtudhatják, hogyan is vágjanak neki a jövőben.
A Fonyódligeti Erzsébet-táborban az Utazó Digitális Élményközpont (élménybusz) segítéségével érkezik házhoz a digitalizáció. A foglalkozás során a gyermekeknek játékosan van lehetőségük megismerkedni különböző digitális eszközökkel és módszerekkel: LEGO robotokkal, drónokkal, virtuális szemüveggel (VR), valamint 3D nyomtatóval.
A mai generáció számára elképzelhetetlen a világ okoseszközök nélkül, de fontos, hogy megtanulják, milyen veszélyeket rejthet az online világ. Ezért az Erzsébet-táborokban több program, mint a Média – Online médiakörnyezet lehetőségei és kockázatai, a Digitális gyermekvédelem – Így vigyázok és figyelek magamra az online térben, a Digitális lábnyomok – Digitális személyiség és identitás az online térben, a kortársbántalmazás megelőzése és kezelése, a Gyermekjogok az online térben, vagy a Digitális kerekasztal – Az internethasználat árnyoldalai: hétköznapi (online) függőségeink program is foglalkozik a témával, segít megérteni a táborozóknak, hogy mik azok az egészséges határok, melyek mentén biztonságban lehetnek a világhálón is. A foglalkozások során a gyermekek szakértőktől hallhatják az őket érintő fontos tudnivalókat, megoszthatják személyes tapasztalataikat és feltehetik kérdéseiket is a témákkal kapcsolatban.
A programok során a gyerekek hasznát veszik az iskolában tanultaknak is, és rengeteg csodálatos felfedezni való is vár rájuk a táborban. Például a természetismeret. A Bogár Show- Ízeltlábúak csodálatos világa során játékosan ismerhetik meg a rovarvilágot.
Az Egyedül a természetben, az ÖkoNapló, vagy a ZánKapitány és a Szelektív Liga programok során megtanulhatják a táborozók, hogy milyen fontos is Földünk védelme, és miért kell rá vigyázni.
Az örökmozgók egy kényelmes túra során eljuthatnak a Szent Balázs templomhoz, miközben megismerhetik a Balaton-felvidék állat- és növényvilágát.
Igazi akciófilmes élmény a gyerekek számára a Haditechnikai Parkban testközelből látni katonai járműveket. Ki ne szeretné megnézni, hogy is néz ki például egy vadászrepülőgép, egy harckocsi vagy egy légvédelmi rakéta a valóságban?
A magyar táj szépségeinek és különlegességeinek értékét az Itthon vagyok-Nemzeti parkjaink program által ismerhetik meg a táborozók.
A felfedezésre vágyók számára izgalmas elfoglaltságot kínálhat a Digitális kincskereső foglalkozás, aki pedig inkább az eget kémlelné, a csillagászati foglalkozás során távcsövek segítségével kémlelheti az égbolt rejtelmeit.
Hogyan is dolgoznak a kutyák? Erre a kérdésre is választ kaphatnak a táborozók a kutyabemutató során. A program végén pedig egy kis simogatásra is lehetőség nyílik.
A sok mozgalmas program után a filmezésé a terep, a táborozók tudományos ismeretterjesztő mozi keretében egy izgalmas filmen keresztül mélyíthetik el a természetismeret körében tanultakat.
Ha már a tudományról szól a nap, akkor a vicces fizikai bemutató sem maradhat ki, ahogy a magyar feltalálókat és találmányaikat is megismerhetik a gyerekek.
A Balaton-partján pedig mi más is jelentheti az egyik legnagyobb élményt, ha nem a sétahajózás? Az Erzsébet-táborokban három hajó -a Szent Imre, a Zánka és a Szélkirálynő katamarán- garantálja a csodálatos élményt a gyermekek számára.