Játékajánló – Amőba
Az „Amőba” ügyességi játék, ami a kezdeményezőkészséget és a vállalkozói kompetenciát fejleszti. 6 éves kortól ajánljuk, legalább 6 gyermek és 1 játékvezető részvételével. Nagyobb teret igénylő játék, ezért javasolt a szabadban vagy nagyobb teremben megszervezni.
Teendők a játék kezdete előtt (körülbelül 5-10 perc):
- Játékszabályok, feladatok ismertetése.
- A játéktér kijelölése és a pálya berendezése.
- A gyerekek csapatokba rendezése (2 csapat).
Eszközigény:
- Hullahopp karikák (minimum 9 db).
- Színes kis méretű labdák vagy pólók (2 különböző színben, csapatonként legalább 3 db).
Játék leírása:
- A játék célja a mozgáskoordináció és a kombinatív gondolkodás fejlesztése.
- A hullahopp karikákat 3×3-as elrendezésben elhelyezzük.
- A karikáktól megfelelő távolságra (kb. 5 méterre) felállítjuk a két csapatot. A csapattagok egymás mögött, oszlopban helyezkednek el. A két csapat megkapja a két különböző színű tárgyat, amivel majd játszani fognak.
- A két csapat első embere a megadott jelzésre egyszerre elindul és futással megközelítik a karikákat, majd leteszik valamelyikbe a labdát/pólót, és visszafutnak a sor végére. Indulhat a következő két játékos, akik szintén leteszik valahova a színes labdát/pólót.
- Ha már minden tárgyat leraktak a gyerekek, és nem jött ki amőba, akkor a következő gyerekek feladata már az, hogy úgy pakolgassák a tárgyakat, hogy amőba legyen belőle.
- Amőbához három egyforma színű tárgy található az egymás melletti karikákban vízszintesen, átlósan vagy függőlegesen. Fontos, hogy egy karikába csak egy labda/póló kerülhet.
Játék lezárása:
- Az a csapat nyer, akinek hamarabb kijön egy amőba.
- Lehet több kört is játszani.
A játékvezetés során érdemes figyelni:
- Korosztálytól és létszámtól függően lehet a pálya nagyságán változtatni.
- A következő gyerek csak akkor induljon, ha az előző már visszaért a sorba.
- A csapatok segíthetik egymást szóban, hogy melyik színt hova érdemes rakni.
- Mozgásukban akadályozott gyerekek is játszhatják, akik a labdát dobással vagy gurítással tudják a karikákba juttatni, majd oda is gurulhatnak, hogy az elrendezésben is részt vegyenek.
Feldolgozást segítő kérdések:
- Hogy érezted magad játék közben?
- Nehéznek érezted a játékot? Miért?
- Könnyen tudtatok együttműködni a csapattársakkal?
Forrás: http://jatek.gyujtemeny.net/jatekszabaly/oldal/48.php
Kép forrása: pixabay.com