Játékajánló – Amőba

Az „Amőba” ügyességi játék, ami a kezdeményezőkészséget és a vállalkozói kompetenciát fejleszti. 6 éves kortól ajánljuk, legalább 6 gyermek és 1 játékvezető részvételével. Nagyobb teret igénylő játék, ezért javasolt a szabadban vagy nagyobb teremben megszervezni.

 

Teendők a játék kezdete előtt (körülbelül 5-10 perc):

  • Játékszabályok, feladatok ismertetése.
  • A játéktér kijelölése és a pálya berendezése.
  • A gyerekek csapatokba rendezése (2 csapat).

 

Eszközigény:

  • Hullahopp karikák (minimum 9 db).
  • Színes kis méretű labdák vagy pólók (2 különböző színben, csapatonként legalább 3 db).

 

Játék leírása:

  • A játék célja a mozgáskoordináció és a kombinatív gondolkodás fejlesztése.
  • A hullahopp karikákat 3×3-as elrendezésben elhelyezzük.
  • A karikáktól megfelelő távolságra (kb. 5 méterre) felállítjuk a két csapatot. A csapattagok egymás mögött, oszlopban helyezkednek el. A két csapat megkapja a két különböző színű tárgyat, amivel majd játszani fognak.
  • A két csapat első embere a megadott jelzésre egyszerre elindul és futással megközelítik a karikákat, majd leteszik valamelyikbe a labdát/pólót, és visszafutnak a sor végére. Indulhat a következő két játékos, akik szintén leteszik valahova a színes labdát/pólót.
  • Ha már minden tárgyat leraktak a gyerekek, és nem jött ki amőba, akkor a következő gyerekek feladata már az, hogy úgy pakolgassák a tárgyakat, hogy amőba legyen belőle.
  • Amőbához három egyforma színű tárgy található az egymás melletti karikákban vízszintesen, átlósan vagy függőlegesen. Fontos, hogy egy karikába csak egy labda/póló kerülhet.

 

Játék lezárása:

  • Az a csapat nyer, akinek hamarabb kijön egy amőba.
  • Lehet több kört is játszani.

 

A játékvezetés során érdemes figyelni:

  • Korosztálytól és létszámtól függően lehet a pálya nagyságán változtatni.
  • A következő gyerek csak akkor induljon, ha az előző már visszaért a sorba.
  • A csapatok segíthetik egymást szóban, hogy melyik színt hova érdemes rakni.
  • Mozgásukban akadályozott gyerekek is játszhatják, akik a labdát dobással vagy gurítással tudják a karikákba juttatni, majd oda is gurulhatnak, hogy az elrendezésben is részt vegyenek.

 

Feldolgozást segítő kérdések:

  • Hogy érezted magad játék közben?
  • Nehéznek érezted a játékot? Miért?
  • Könnyen tudtatok együttműködni a csapattársakkal?

 

Forrás: http://jatek.gyujtemeny.net/jatekszabaly/oldal/48.php

Kép forrása: pixabay.com