Ottalvós Erzsébet-táborok
Nyári Élménytábor Zánkán

Vasárnaptól péntekig tartó ottalvós táborok a Balaton északi partján. Napi ötszöri étkezés, hamisíta...

Nyári Élménytábor Fonyódligeten

Vasárnaptól péntekig tartó jurtasátras, ottalvós táborok a Balaton déli partján. Napi ötszöri étkezé...

Osztálykirándulás Zánkán

Háromnapos, kétéjszakás ottalvós táborok tavasszal és ősszel. Hétfőtől szerdáig és szerdától pénteki...

Osztálykirándulás Fonyódligeten

Őszi, háromnapos és kétéjszakás, ottalvós táborok. Hétfőtől szerdáig és szerdától péntekig tartó tur...

Diabétesz Erzsébet-tábor
Diabétesz Erzsébet-tábor Zánkán

Biztonságos kikapcsolódás az 1-es típusú diabéteszes gyermekeknek a Zánkai Erzsébet-táborban a diabé...

Diabétesz Erzsébet-tábor külső helyszínen ottalvós és napközi formában

A közmédia „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő kampánya során befolyt állampolgári adományoknak köszönhe...

Napközi Erzsébet-tábor
Napközi Erzsébet-tábor

Tartalmas kikapcsolódás a lakóhelyen, színes programok és élmények országszerte. A nyári szünetben t...

Gyógyító Szent Erzsébet-tábor
Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Zalaszabarban

Biztonság, odafigyelés, élmények. Hatnapos, ötéjszakás élményterápiás tábor a speciális ellátást igé...

Családi Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Zalaszabarban

Különleges tábor Zalaszabarban, a speciális odafigyelést igénylő gyermeket nevelő családok számára. ...

Gyógyító Szent Erzsébet-tábor Tihanyban

Biztonság, odafigyelés, élmények. Hatnapos, ötéjszakás élményterápiás táborok, daganatos betegségből...

Erdélyi Erzsébet-tábor
Osztálykirándulás Erdélyben

Az erdélyi évközbeni osztálykirándulásokat az Erdélyben működő közintézmények és gyermekvédelmi inté...

Nyári Élménytábor Erdélyben

Felejthetetlen élmények a határon túl. Ötnapos négyéjszakás tábor Erdélyben, oda-vissza 1-1 napos, h...

Családi Erzsébet-tábor
Családi Erzsébet-tábor Zánkán

Péntektől vasárnapig együtt a család! Hétvégente a gyermekek nem az iskolai közösséggel, hanem csalá...

Erzsébet-karácsony
Erzsébet-karácsony

Évzáró ünnepi programsorozat. Az Erzsébet-karácsony 2016 óta minden évben különleges kulturális prog...

sun waves fish

Játékajánló – Hopp

JÁTÉKAJÁNLÓ – HOPP

A „Hopp” a matematikai és az alapvető természettudományi, valamint a műszaki tudomány területén kompetencia fejlesztő, elmemozdító játék. Ajánlott 8 éves kor felett játszani, legalább 5 gyermek és 1 játékvezető részvételével. Ezzel a játékkal a tanórán megszerzett tudást is elmélyíthetjük.

Teendők a játék kezdete előtt (kb. 10 perc):

  • Ismertessük a gyerekekkel a játékszabályokat és a feladatokat. Mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy mindenki érti-e a játék menetét, és hagyjunk lehetőségeket a kérdésekre.
  • Készítsük elő a játék során használt fogalmakat, a játékos korosztályhoz és tantárgyhoz igazítva.

Eszközigény:

  • Flip chart tábla papírral, vagy tábla, amire felírjuk a fogalmakat.
  • 2 db különböző színű filc vagy kréta.

Játék leírása:

  • A játék nagyszerű lehetőség arra, hogy egy tananyagrészt elmélyítsünk, gyakoroljunk, játékosan visszakérdezzünk. Fogalmak definiálására alkalmas játék. Több tantárgyra is átültethető.
  • Két játékos szemben a többiekkel, a táblának háttal helyezkedik el, majd a játékvezető felír pár tárgyat/fogalmat. Például földrajz témakörében: csillag, bolygó, Föld, napfogyatkozás, műhold, űrkutatás, galaxis, meteorit stb.
  • A játékvezető rámutat az egyik tárgyra/fogalomra, amiről a többi gyereknek – akik látják a táblát – minél több olyan tényezőt kell mondani, amiről a kint állók is rájönnek, hogy miről van szó (természetesen anélkül kell körülírniuk, hogy kimondanák magát a tárgyat/fogalmat).
  • Ha már elmondtak minél több meghatározást – de minimum hármat –, akkor a játékvezető bármikor kimondhatja a „HOPP” vezényszót.
  • Ekkor a két gyermek megfordulhat és minél hamarabb meg kell keresniük a megfelelő tárgyat/fogalmat a táblán, és gyorsan lehúzni azt.
  • Az a gyerek kapja a pontot, aki gyorsabban lehúzza a helyes szót a táblán.
  • Ha két gyerek megmérkőzött egymással, mindketten a helyükre mennek és másik két játékos folytatja a kitalálást. Játszható úgy is, hogy az marad kint, aki megnyerte az adott kört addig, amíg nem ront.
  • A játék csapatban és egyénileg is játszható.

Játék lezárása:

  • a minden gyerek Akkor ér véget a játék, ha minden gyermek részt vett a kitalálásban, illetve kellőképpen sikerült átismételni a fogalmakat.
  • A játék végén A játék végén összeszámoljuk a gyerekek pontjait és eredményt hirdetünk.

A játékvezetés során érdemes figyelni:

  • Minden gyermeknek legyen lehetősége a kitalálóként játszani, illetve a körülírásnál szóhoz jutni. Akár jelentkezés alapján is választhatunk, ki kezdje el a körülírást.
  • Ha nagyon tanácstalanok a gyerekek, akkor segítsünk nekik.
  • A játék elején érdemes felhívni a gyerekek figyelmét arra, hogy aki magyarázás közben kimondja a fogalmat vagy direkt bekiabálja, annak plusz feladatot kell megoldania.
  • Figyelni szükséges a táblánál álló gyerekeket, hogy ne leskelődjenek, ne forduljanak hátra.
  • Minden kör után más témakörből kell szavakat vagy új tárgyakat/fogalmakat írni, mert a szemben ülő játékosok látták a táblát, így nem lenne nagy kihívás számukra a játék.
  • A megszerzett pontokat felvezetjük.

Feldolgozást segítő kérdések:

  • Hogy érezted magad a játék közben?
  • Mennyire érezted nehéznek a feladatot és miért?
  • Melyik szerep tetszett jobban?
  • Gyorsnak érezted magad?
  • Mikor jöttél rá a fogalomra? A többiek ügyesen körülírták?
  • Neked milyen ötleteid lennének? Te milyen fogalmakat vagy témakört választanál?
  • Melyik a kedvenc témaköröd ebben a tantárgyban?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com